fredag 16. april 2010

spinning


Tenkte jeg skulle spare litt på knea og da ble det intervallspinn på Move i dag.

Første gang jeg prøvde spinning trodde jeg at jeg skulle dø. "Skru opp motstand". "En halv gang til" "En kvart gang til" "Stå på. ikke gi dere" "kom igjen".  -og jeg gjorde som instruktøren sa og syklet så melkesyra spruta og kvalmen kom.. Selv om det har blitt noen år siden er bilde klistra fast i huet mitt:) Heldigvis har jeg blitt veldig mye flinkere til å tilpasse belastning etter dagsform og humør:) Nå er det spinning jeg går på om jeg er usikker på dagsformen . Det har blitt lett å tilpasse treningsintensiteten.

I dag var det inte4rvallspinn med Henning. Ett langdrag på ca 10 min og 4 kortdrag på drøyt 5 min. Pulsen lå på 83% i snitt i intervallperioden. Dvs drag + pauser mellom drag, minus oppvarming og nedtrapping. Det ga en real økt:) Litt av noen vanndammer som samler seg rundt sykkelen også.:)

Bilde har jeg knabbet fra google :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar