lørdag 31. juli 2010

tilbakeblikk, revurdering av delmål og dagens trening:)

<---  En deilig frokost med nystekte horn, nyrørt villbringebærsyltetøy og presskannekaffe i ny kopp :)
-------

Sidemargen med målsetninger har lyst og blinket og stressa meg  i det siste.

Hytteplantesten på under halvtimen og hytteplanmila på ca timen...i hele juni ble løpetreninga spolert..den hersens Hanker'n (Hank Williams minneløp) ga leggen såpass med juling at en muskelfiber brista. To ganger "slo jeg opp igjen skaden. Fokus måtte endre.

Alternative treninger og rolig løping i skogen var leggen med på. I juli har jeg gått turer i fjellet og i skogen og i motbakker og jogget forsiktig på Eggemoen. Jeg har tøyd og og godsnakket og tøyd enda litt mer. Det har fungert greit. Men måsettinga om 5 km på halvtimen før august har jeg ikke klart. så..har jeg mislykkes? Det kjennes ikke slik ut selv om måla ikke er i boks.


Fra den berykta Hankern som var usedvanlig trå og tung å komme seg gjennom. (5 km snittpuls på 175 og tid på 32.50. ) til løpetur på Eggemoen i dag så er jeg fornøyd. Jeg løp 5 km på samme tid som under Hankern, men med snittpuls på 160. Kroppen samarbeider bedre og tåler mer belastning. Motbakkene går lettere..

Jeg har ikke hatt den progresjonen jeg har ønsket meg, men det går fremover. Jeg holder koken og motivasjonen oppe. Det er verdt ett hipp-hurra for meg selv! I stedet for å fokusere på alt jeg ikke har fått til, vil jeg heller fokusere på det jeg har oppnådd så langt:)

Fremover vil jeg  lage en oppsummering pr mnd. Jeg vil kjenne på fremgang uten å måle det opp mot mosjonsløp. Jeg skal holde koken, men ikke presse så mye at beina begynner å krangle. Jeg skal jogge å gå bratt om hverandre. Så får jeg se hvordan det hele kjennes når hytteplanmila går av stabelen sent i høst:) -og ikke minst når jeg skal opp på Glittertind:) Det er nettopp å gå disse toppturene uten for mye slit som er den aller største drivkraften:)

5 kommentarer:

  1. Kjedelig med den Hank-skaden - men ellers går det da strålende, godt å lese positive rapporter når meg er så umotivert selv.
    - det aller viktigste er å fortsette, uansett, for før eller siden løsner det, progressjon renner på og du flyr av sted

    Dette har jeg kun latt meg fortelle og ikke opplevde selv - :-))

    SvarSlett
  2. Ser ut som et deilig måltid. Jeg har samme kopp, men i lilla. Ikke ta det ille opp om du ikke når det spesifikke målet til løpet. Meld deg på et annet løp, tenk hele sesongen :-D

    SvarSlett
  3. Jeg skal forresten delta på Hytteplantesten:-) Kanskje vi sees!

    SvarSlett
  4. Fokusere på det du har oppnådd og ikke det du ikke har opnådd - BRA tanke, den kommer du videre på! Synes du trener målretta og vet hva du vil - men husk å "simma långsamt".

    Bodum-kopp? En sånn må jeg ha, har en liten presskanne, men rett-i-koppen må være enda bedre!

    SvarSlett