torsdag 10. februar 2011

maksspulstest, 4x4 tredemølleintervall og styrkeøkt



Dette ble litt av en kveld...

  • Jeg tok makspulstest og fikk justert makspuls fra 195 til 180
  • etter testen ble jeg med på 4x4 intervall på mølle
  • etter intervallen ble jeg med på supersett med løpestyrketrening
  • etter løpestyrkesupersett hadde Ann Kristin, Svein og jeg en hyggelig uttøyningsseanse med innlags selvskryt

Ikke rart jeg har sliti når jeg har fått beskjed om å ligge over 90% på mølledragene. Med 195 som makspuls er 90% 175 i puls. Jeg sleit og sleit og sleit og mer enn sleit...ett par ganger kom jeg meg opp på 176 i puls i noen få korte sekunder før jeg bare knakk sammen.

De andre snakket om at de hadde liggi på 90% og  92%  og 95% og jeg skjønte ikke at de klarte...helt til det demret for meg at makspulsen min muligens var litt høy.

Ny makspulstest i dag forteller meg at det ikke er rart...195 var alt for høyt. 180 er mer passe.

Mens jeg sleit med å komme opp i det jeg trodde var 90%, nærmet jeg meg 98% ..jeg gjentar .98% . 176 i puls med ny makspuls på 180 er nemlig 98%.  Wow..Av en eller annen grunn ble jeg plutselig mye mer fornøyd med egen innsats.

...over 90% har plutselig blitt til  å leve med. Mølledrag på mellom 165 og 172 er ikke til å få mareritt av:) Tusen takk Viggo. Selvtilliten til egen innsats har kommet tilbake:)

Får reklamere litt for Viggo. her ser dere også ryggen til flinke Ann kristin. makan til stpåvilje skal dere leite lenge etter.

4 kommentarer:

  1. Ingen sak for deg å løpe makspulstest når du ligger OVER max på intervaller :-)

    - plutselig ble du jo dobbelt så sprek, men du skal vel sakne farten på intervallene nå, tenk for en ekstrem treningseffekt du har fått av å løpe på 98%.

    SvarSlett
  2. så bra at du tok den makspulstesten... så du kan være godt fornøyd, og mer enn det med egen innsats! å jeg må si at jeg er utrolig imponert over at du fullførte begge øktene etter den makspulstesten... :)

    tusen takk for all skryt! det setter jeg utrolig pris på! og jeg må si at jeg er utrolig glad for det valget jeg tok med å ta pt-timer med Viggo! forresten betyr mye for meg at spreke damer som deg mener jeg har ståpåvilje! takk! og helt enig i at uttøyingen og skravlingen var bra! det må vi gjøre ofte! koselig å kunne skravle litt etter alt slitet!

    SvarSlett
  3. Jeg hadde 220 minus alder, og havnet helt feil ut jeg også, lå jo godt over 100% i makspuls rett som det var, haha!
    Min ble også 180, nå jobber jeg sykt for å komme opp i 90+ ja! Mye mer intr. når en faktisk vet hva som er makspuls!

    SvarSlett
  4. Jøss, for en forskjell! Men hvordan går det an? Uansett, det er jo kjempegode nyheter, og nå kan du virkelig være stolt over hvor mye du har presset deg, wow! :)

    SvarSlett