søndag 23. november 2014

Om å prøve å begrense seg. .. og ukas trening

selfie av Dina og meg etter gå-tur
Etter å ha perset med 100 i markløft og kjent at det går fremover på mølleintervaller, er det lett å tro at man er nesten uovervinnelig og at neste persing, og neste kjappe mølleprogresjon, er rett rundt hjørnet.

Så vel er det dog ikke. Nå kjennes det ut som jeg har tatt et halvt trinn ned og går og vaker med nesetippen på kanten av opptrinnet uten å klare å karre meg opp igjen. Tom for ekstra energi og gutsing. Jeg googler restitusjon og blir enig med meg selv at rolig trening er helt greit innimellom. Jeg prøver også og bli enig med meg selv at rolig trening også ER god og NØDVENDIG trening. Det er den treninga det skal være mest av !

Ukas trening:
Mandag: Slyngetrening og styrkesirkeltrening. 30+30 min
Tirsdag: Løpeteknikk med styrke for mage, bein og uttøyning. Kjørte prowler 3X40 ekstra kg. 45 + 45 min intervall på mølle. Lett uttøyning etterpå.
Onsdag: Snill tabataintervall og skulder-nakkeyoga. 30 + 30 min + gå t/r jobb. (4. km)
Torsdag: Livegym dansetime 30 min + 15 min spinning
Fredag: Styrke med PT-Kent og fortsatte på egenhånd. markløft, benkpress, armhevinger, strikkøvelse for skuldre, beinpress, roing, triceps, mage, hofteleddsbøyer og rygg, legcurl. Varmet opp og avsluttet med elipsemaskin.
Lørdag: Liten gåtur med bikkja
Søndag: Vet ikke helt hva det blir ennå:-) Gåtur, eller en tur på Move eller livegym .


 

1 kommentar:

  1. hehe - ja - det er lett å bli hissig på grøten når man har fremgang, perser og motivasjonen er på topp :-) Det er da det er viktig å ha is i magen og bare ta tiden til hjelp. Og rolig trening ER kvalitet det også - vi bare sliter med å forholde oss til det (selvom vi vet så alt for godt at det er slik). tvi tvi - la fornuften seire så vinner du nok mest på det i lengden! ;-)

    SvarSlett