fredag 28. februar 2014

Vintermelankoli, naprapat og PT

Dagene som kom og gikk, ikke visste jeg at de var selve livet.

sokkestrikking
-eller,jo,... jeg vet jo det, men det er ett stykke fra å vite det, til å gjøre litt mer ut av dagene som kommer.  -Og enda fortere gjort å bli sur for dagene som bare gikk...Hvor ble de av. Hvor ble det skapt minner?

Vinterferien i år har blitt slik. Fikse og ordne småsaker, strikke, høre på radio, lese, jobbe litt, surfe på nett, lufte bikkjer, irritere meg over KS, bli trist over lite kjærestetid, trene litt innimellom. Dager som bare kom og gikk. De som er selve livet. Og jeg blir sur på meg selv som trakk ned rullgardina, krøp inn i hulen og lot dagene bare komme og gå.

Nå er det en helg igjen av vinterferien. På tide og sparke seg selv ut fra hulen. Etter Naprapatbesøk på onsdag bestemte jeg meg omsider for å teste ut personlig trener. Jeg skal møte Kent på Actic om en drøy time. Senere i kveld blir det slyngetrening og svømming.

Jeg stjal bilde fra nettet igjen.
Feil kjønn på naprapat og feil alder på pasienten:)
For spesielt interesserte. Naprapat ble en positiv erfaring. Jeg gikk til Din naprapat i Hønefoss. Jeg fikk bråvondt på innsiden av kneet etter en intervallmølleøkt rett etter jul og kneet  har nektet nærhet til møller etter den gang. Jeg så for meg irriterte muskel og senefester og ubalanse i muskulatur etter ødelagte bein og rart gangelag i sommer og høst. NaprapatMerete var enig og fant stramme fester og dårlig muskulatur og sendte meg øvelser jeg skal gjøre. Egentlig kan jeg gjøre alt som ikke er vondt, men være forsiktig med elipsemaskin og heller svømme og sykle et par uker til. Også er jeg fryktelig svak foran ved høyre hofte og dype magemuskler. Det var helt utrolig å ha så lite kraft i en side i forhold til det andre. Det var egentlig ganske ustabilt på hele den ene siden, så ikke rart kneet protesterte. En PT skal holde meg i øra og passe på at jeg ikke sklir ut:) Jeg er ved godt treningsmot. Bare de 2 siste ukene med egen fokus på å styrke muskler rundt kneet har hjulpet noe.

Det blir spennende å se:)

Ønsker dere alle en super dag:) Husk på å skape noen minner i løpet av helgen:)


 

2 kommentarer:

  1. Ofte forsvinner "livet" i alt for mange gjøremål, men så skapes det noen minner innimellom likevel. :o) God bedring til kneet! Naprapat er gull verdt. :o)

    SvarSlett
  2. Tusen takk Frk løpeskjørt :) Og Naprapat var utrolig lurt. Jeg har vært hos kiropraktor/fysioterapaut tidligere, men dette var mye mer spesifikt i forhold til problemområdene mine:) Så får vi begge gjøre det vi kan for å finne hverdagslykke og skrive det ned i minneboka, slik at de ikke blir borte for oss:)

    SvarSlett