onsdag 1. september 2010

oppsummering for august.

Jeg liker ikke at det blir mørkere om kveldene. Det er ett tydelig tegn på at sommeren er over. Jeg som nesten ikke jeg oppfattet at den har vært her engang...Bortsett fra at jeg har hatt lang ferie da.

August ble en bra treningsmnd selv om jeg ikke fikk gjennomført alle målene mine. En mnd går så alt for fort. jeg meker kroppen blir sliten om jeg trener for mye, for intenst og på for kort tid. Målene har låst litt i forhold til frihet til å gjennomføre ulike aktiviteter rett og slett fordi jeg trenger rekreasjonstid mellom øktene. Derfor blir nok septembermålene noe annerledes og litt mer åpne med valg av aktivitet.

Jeg merker at formen stadig blir bedre. De rolige joggeturene er kun deilige nå. Før var de rolige turene aldri rolige nok. Nå koser pulsen seg på godt 150. Jeg legger inn ruter som er bittelitt mer kupert uten at det er noe pes.  Bakketurene er mindre anstrengende og kroppen har en del å gå på. Tempo blir sakte bedre.Leggene samarbeider.. Motivasjonen har vært god mesteparten av tiden. Det er gode tider:)

Her er augustmålene med kjapp-kjapp vurdering
  • Jeg skal ha minimum tre gode svetteøkter i uka og minimum 1 av dem skal være løping, og minst en av dem skal være alternativ trening. Jepp
  • Jeg skal lytte til kroppen å forsøke å unngå skader. ok, litt stive legger, men de fikk massasje og det hjelp:)
  • Jeg skal forbedre tiden min på 5 km på Eggemoen med minst 1 min. slik at jeg kommer meg inn på under 32 min på en vanlig egentrening:) har ikke testet
  • Jeg skal ha løpt mila to ganger til. hmm...mørkgonga, kongens utsikt og ned + en tur på mila med 1.5 km gåing...teller det?
  • Jeg skal ha gått minst fire skikkelige motbakketurer. Det ble tre..også noen mindre turer og sykling opp til Jonsetangen...
  • Når mnd er omme skal jeg ha løpt minst 50 km. Jepp..det klarte jeg
Her er gjennomført trening i august

-2/8: 5 km Helgelandsmoen, 32.35, snittpuls ca 162
-4/8: Stedjeåsen i Sogndal, bakketur. 520 høydemeter, snittpuls opp ca 160. 2.5 timer totalt og 920 kcal brent:)
-7/8 5 km intervall på Eggemoen.
-9/8 8.5 km Eggemoen. (+1.5 km gåing)
-15/8 3.6 km lokalrunde. 23.30. Ny rekord..og runden er nok noe lenger enn 3.6
-19/8 5 km fartslek og intervall på Eggemoen.
-21/8 5 km, 32 min 3 sek. Ny pers.
-22/8 Kleiva opp på 25 min. gåtur til kongens utsikt, jogge dronningveien, 4.4 km ned igjen
-26/8 syklet opp til Jonsetangen og ned igjen 15 km. mye bakker
-29/8 Rolig jogging. 6 km
-29/8 Kleiva opp, jogge Dronningveien ned. 6 km
-31/8 Nulløp, 4 km, 26.5 min, 2 sekunder i differanse
 
Septembermålene
September er en travel måned. Det er to ting som står å roper mot meg i trenings-sammenheng. Glittertind om en drøy uke og Gøteborgsvarvet neste år. I oktover er det Eggemoemil og hytteplanmil. Jeg lurer på å være med for å bli mer vant til å løpe med nummer på brystet. Jeg ser for meg at september blir en mnd hvor jeg klarer meg med mål som å holde på minst tre svetteøkter i uka. Jeg skal løpe langt og gå langt og trene litt intervall og kanskje alternativt innendørs...Formen kal vedlikeholdes og helst bedres itt i september også:)
 
 
 
 

2 kommentarer:

  1. Beundrer at du har så klare, detaljerte planer for måneden, selv greier jeg ikke formulere mer enn: - bli sprekere, løpe lengre :-),
    - ikke helt optimalt.

    Tror du kan sette suksesscheck for august!

    SvarSlett
  2. Skulle akkurat begynne denne kommentaren med det samme som Ingalill her..

    Jeg fører treningsdagbok nå, men ser jo at målene mine ikke er målbare nok, detlajerte nok..og at jeg ikke sjekker dem hyppig nok ila uka eller mnd.

    SvarSlett