fredag 11. mai 2012

spinn og styrketrening

Endelig har forkjølelsen sluppet taket og jeg jagde meg selv ut døra for å trene på formiddagen i dag. Jeg kan love dere at den dørstokken var skyhøy. Jeg sliter med stiv nakke-stive skuldre (som gir mye huevondt). Med eksamenslesing kan jeg vel trygt påstå det er høysesong for den slags vondter. Blæhhh.. Jeg blir så møkkalei.  Våkne med huevondt og legge seg med huevondt og alle timene i mellom...og det ble ikke mye bedre med tette bihuler ved siden av...

jeg synes forresten dette bildet var så bra at jeg måtte stjele det fra nettet en plass.Bare for å minne meg på at det er gøy med danseinspirerte timer...hehe..jeg har forøvrig aldri hatt string i rumpa, men husker jeg hadde hel dress...mintgrønn...klær er halve moroa det :D

Heldigvis har jeg funnet ut at trening og massasje fungerer for å løsne opp. Det gjør noe med vondtene å bli skikkelig varm, og tøye litt forsiktig. Jeg tenker egentlig at jeg bør være med på flere dance-inspirerte timer også... bare for å få løst opp mest mulig, samt bygge mer styrke i nakke-skuldre. Jeg tar gjerne i mot tips hvis noen av dere der ute har noen erfaringer og dele. Jeg har ingen planer om å leve på ibux og pinex for å holde det i sjakk:)

(Må bare si i den forbindelse at stiv nakke hos meg ikke handler om stress :)

3 kommentarer:

  1. Nesten i samme båt, 2 uker siden siste løpetur og jeg blir stiver for hver dag. Slet med stive hofter, legger og skuldre under løping også, men dette er jo MYE verre.
    Tøft at du kommer deg ut av døra!

    SvarSlett
  2. Håper du blir fort bra!
    Artig bilde - de ser litt forfrosne ut. Snasne klær.

    SvarSlett
  3. Du har ikke fått et ribben ut av kurs eller en låsning? de gangene jeg har stiv nakke er det som regel pga et ribben som er litt på tur; en knekk hos kiropraktor er det som skal til. ellers er massasje veldig godt å få fordi bløtvevet er som regel litt traumatisert etter en låsning.....

    SvarSlett