fredag 4. april 2014

PT-time, kortintervaller og annen egentrening :)

 
 
Stjælt bilde på nett igjen :) Jeg tar ikke med meg kamera inn i salen nei :-)

På tirsdag hadde jeg PT-time igjen. . Denne gangen trente jeg  :
  • markløft mot benk (maks  på 60 kgx6 rep) og  push-up mot vektstang med ulik høyde. (3x12 rep)
  • Nedtrekk front med håndflaten mot meg og step-up på kasse. annenhvergang x 3
  • Situps på skråbenk og planke annenhvergang x4
PT- Kent
 Det ble en effektiv økt. Det svei i magen. Det største problemet mitt er grepet på stengene. På markløft med 60 kg på stanga sliter jeg med å klare holde stanga. Jeg fikk surra på meg bånd rundt håndledd og stang, og  da gikk det fint. Da ble det ryggtrening fremfor fingertrening;-)

Det er veldig ok med PT og få riktig teknikk på øvelsene. Nå begynner han å kjenne meg, slik at jeg blir pusha mer enn i starten:) Og med en ung kjekk PT må jeg bare ta i. Ha-ha ( og Erik, ikke så kjekk som deg da :-) )

Etter 30 raske PT-minutter, trente jeg rehab-øvelser på egenhånd. Mens jeg strakk og tøyde og trente hofteleddsbøyere og core klarte jeg ikke å trekke blikket vekk fra møllene. jeg bare måtte teste litt igjen. Jeg varmet opp med 10% stigning og småjogga litt før jeg stilte maskinen inn på intervaller i 15 min. da fikk jeg sju drag på minuttet med 11 km/t . deilig for pulsen. Anklene var ustø, knærne klagde bemerkelsesverdig lite. Nå skal jeg trappe forsiktig opp slik at beina kan forberede seg på løpestart igjen:)

 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar