fredag 1. august 2014

Tupp i reven og ferdig med feriekos



Hamburger på Eger
For en fantastisk sommer vi har i år. Strålende sol og snart tropenattrekord. Senga er flyttet ut på verandaen. Inne ser det bombet ut. Soldager er ikke tiden for husmoraktivitet innendørs. 

Erik har avsluttet ferien og jeg, jeg har som alltid gode forsetter. Nå er jeg klar for å erstatte sommerens gastronomi med supersunn mat og seriøs trening :-) Tro meg den som vil:-) 

Jeg har i allefall startet bra denne uka. Det går i proteinshaker, knekkebrød, rent kjøtt og trening som passer kneet mitt. Det blir nok vanskeligere å følge opp i helga med samboer som blir 50 år og tilhørende feiringer flere dager på rad. Siden det er lenge siden jeg skrev sist tar jeg med en liten oppdatering.
 
 
Fra sykkeltur
Siden sist har jeg operert kneet. Jeg hadde en rift i menisken. Denne ble fjernet og ellers ble menisken pynta på og slipt til slik at leddet skal få mer naturlig belastning. Før sommeren hadde jeg klokketro på rehab.program som så omtrent slik ut: Gå normalt etter 14 dager, kunne trene sykkel og går turer etter 4 uker og begynne løpetrening og normal belastning etter 6 uker. Det har jeg bare kunnet glemme. Nå har det gått 8 uker og jeg kan fremdeles bare trene forsiktig stabilisering rundt kneet, sykling uten å stå å trå og i moderate doser, korte gåturer. Stå å tråkke er noe av det verste jeg gjør. Da banker kneet som et lite helvete natta gjennom.

Trening fremover går ut på lett styrketrening rundt kneet, korte sykkelturer i flatt terreng, svømming, balansetrening og styrketrening på overkroppen. Nå fremover skal jeg bruke bloggen som en treningsdagbok. Som alltid er hovedmålet formen opp og vekta ned :-)
 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar