mandag 6. juli 2015

Helsefarn, en liten ukesoppsummering

Jeg har tatt lite bilder denne uka, men øyet på Kistefoss
 passer jo siden jeg var på konsert der på lørdag :-)

Første uka i helsefarmprosjektet er gjennomført. Ikke akkurat med stil, men jeg gir meg selv godkjent:-) Her kommer uka i kortversjon.

Mandag: 30 min spinning og 1 t styrke + 1.5 time gåtur,
Tirsdag : 30 min gåtur
Onsdag: 1 time styrke, 30 av dem med PT (baseøvelser + ekstra på bein)
Torsdag: 1 time styrke, 30 av dem med PT,
Fredag: 30 min spinn + 1 time styrke + 1 t gåtur
Lørdag: rydde, flytte møbler, bære rot,  fikse, svette. . . ingen trening men mye aktivitet. Venner på grilling og konsert på kvelden
Søndag: 15 km gåtur rundt Damtjern-Storflåtan.

I tillegg hadde jeg hyggelig besøk av venninne Wenche fra mand-onsdag, var hos legen for knesjekk mm på torsdag (blir ny MR av kne), grillbesøk av Ina og Maqsoom på fredag kveld, var handlehjelper for mamma på fredag. flytta møbler, rydda og organiserte utestua på lørdag. Lørdagen avsluttet med grilling og konsert. Venninne Grethe og kollega Toril kom til Erik og meg på grilling, før vi dro på konsert med Lizz Wright på Kistefossmuseet.. Grethe sov over til søndag.

Jeg ser at jeg må justere ned ambisjonene mine med mye aktivitet hver dag. Det er for mye annet som skjer av sosiale ting, -og en sommerferie skal være sosial :-) Trening tar mye tid.

Fra tur til Storflåtan i høst.
Det som er noenlunde sikkert er at det blir styrke fast 4 ganger i uka. Jeg har delt opp PT-timen min i 2 korte økter, slik at jeg har PT-økt tirsdag og torsdag morgen sammen med egentrening + at jeg trener 30 min spinn + 30 min sirkelgruppetrening og 30 min styrke på egenhånd mandag og fredag.

Jeg ser allerede nå at disse styrkeøktene gjør godt for beina mine. Trappegåring er allerede lettere.Disse styrkeøktene skal være faste så lenge jeg er hjemme i ferien. Alt utover det er en bonus. Jeg krysser fremdeles fingre for at jeg får til noen små løpeøkter for å venne beina til den belastningen igjen også. Dessuten trenger jeg kondistrening :-)

På matsiden har det gått ganske bra. Jeg er superbevisst uten å bli fanatisk. Jeg spiser det meste, men passer på å spise veldig lite av det som ikke er bra og mer av det som er bra. Lørdagsgodt er gjeninnført. (Det siste gjelder ikke en is i ny og ne ;-) ) Det skal bli vesentlig mindre energi inn enn ut, så da krysser jeg fingre for at det vil merkes på midjemålet etter hvert.

 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar