fredag 23. september 2011

5 km på Harestua

Jogga en tur i går...det gikk trått...og det er veldig greit jeg ikke hadde klokke og fikk tatt tiden.  Beina var tunge som bly. Dessuten snubla jeg og slo kneet og forstuet nesten anklen...men bare nesten...

Det ble 5 km i lysløypa på Harestua.

Badet etterpå var deilig..bare synd at maten som sto i ovnen ble ferdig alt for fort...det plinga og jagde meg opp av karet før vannet rakk å bli smålunka...

Forøvrig anbefaler jeg gårsdagens lettvinte fiskemiddag...

Torsk med Pesto

Du trenger:
Torskefilet...200 gr pr. pers
Broccoli
Pesto
Melk eller fløte
Ost til gratinering

Del broccolien i små buketter og legg i bunn av ildfast form
Hell over melk-fløte...(ca 3 dl for to personer)
Legg over torskefiletene, smør på rikelig med pesto på hver filet
salt og pepre etter smak
Strø over ost

Putt i ovnen på 200 grader i ca 25 min.
Server med potet


Kan jo lage den uten å gratinere med ost også...og uten melk...og med blomkål i tilegg...og jeg har sett det er laget varianter med rød pesto...hmmm:)  (dette var det bilde jeg fant som lignet mest:)

3 kommentarer:

  1. Fisk med pesto = DIGG :-) Silja

    SvarSlett
  2. Herremin, jeg tror vi bloggere må slutte å nevne skader. Det sprer seg!

    Jeg slo kneet på onsdag, og nå du. Løp for livet-Torill har en vond hofte, og nå også jeg.
    Og så er det knær og beinhinner som går igjen først hos én, og da dukker det jammen opp hos flere rett etterpå. :o)

    Nå snublet først jeg, og nå du, får håpe for andre bloggere sin del at det stopper med oss.
    Håper kneet og ankelen klarte seg fint! :o)

    SvarSlett
  3. Silja: helt enig..og så lettvint:)

    Tone: det går bra med meg altså..Jeg måtte bare klage litt:)Jeg var egentlig råheldig for vanligvis er jeg sabla god på kraftige overtråkk, men denne gangen...(bank i bordet) gikk det veldig bra. Den strørste smerten var varmt badekarvann mot skrubbsåret;) Det var helt overkommelig:)

    jeg tror jeg heller får sende over god bedring til alle dere andre bloggere:)

    SvarSlett