tirsdag 20. september 2011

spinning, tur og jogging

Jeg skal ikke skryte på meg iherdig treningsiver etter Birken, men sånn moderat aktivitet har jeg fått til:) Og mens jeg husker det.. Her kan dere se garminbloggen fra fredagsbirken. Gikk ikke fort nei:)


Beina er under forsiktig løpetilvenning etter vårens langdistansekne og sommerens late sykkelprioritering...Forløpig har det gått fint. Jeg har nøyd meg med 5 kilometern på Eggemoen og lysløypa på Harestua og kortrunder med asfalt/grus hjemme. En 4x4 intervall har jeg også kjørt. Jeg veit det ikke er all verden, men selv med så små doser blir jeg støl i muskla og murrete i beinhinnene så jeg tviholder på forsiktig progresjon. Det er såklart surt å kjenne at jeg ikke tåler så mye som i vinter..men...jeg har ikke dårlig tid. Det er lenge til Gøteborgsvarvet. Jeg er påmeldt, og i 2012 skal jeg bare få det med meg. Erik blir også med. Jeg gleder meg allerede. 70 hytteplanløpere på tur over grensa:)

Derimot er jeg litt usikker på om jeg får med meg hytteplanmila.  Det blir spennende så se hvor samarbeidsvillige beina mine er 22 oktober...Hodet mitt også kanskje...det er fest dagen før... :)

Ellers...forrige lørdag gikk vi tur rundt Damtjern-Storflåtan. Ca 13.5 km på grus.  Fin tur som begynte med strålende sol og endte med sur og kald vind. Det var ekstra kos å se så mange campe rundt vannet. Mange lavoer og telt og bålos og glade barn og voksne hele veien.

Dina virret rundt etter ymse muselukter og fårestoppen sto i digre klynger langs veien. Jeg fikk tatt noen bilder av Erik ved demningen. Menn blir ekstra kjekke i turklær:)

I går fikk jeg vært på spinning igjen også. Det var litt blanda følelse...Jeg var ikke helt fornøyd med timen... jeg savner noen av de gamle, gode instruktørene kjenner jeg. Musikk og instruktør har mye å si på drivet og innsatsen...Ikke at jeg ikke fikk svettet...men det ekstra puffet uteble...Det som var hyggelig, var at jeg traff på Ann Kristin igjen. Vi trente mye sammen i våres, men etter at beinet mitt slo krøll på seg har vi bare fått følge hverandre gjennom bloggene våre..og slik som jeg har oppdatert i det siste, er ikke det særlig mye:)

Foruten den lille treninga jeg har fått til, har det vært studieoppstart og oppstart med nye klasse i høst. Jeg har også vært på Totentreff hvor vi var en haug med damer som lekte med papir hele helgen. Ta gjerne en kikk i papirbloggen min.

Høsten er også tid for soppsanking. Jeg har plukket og forvellet noen liter i høst også:)

 

4 kommentarer:

  1. forsiktig progresjon høres veldig smart ut!! Hvis du løper Hytteplan så skal jeg vurdere å komme å heie; jeg tror nemlig ikke jeg løper den i år.... vi får se :-)

    SvarSlett
  2. Så flink du er som lytter til kroppen og trener alternativt! Da vil det helt sikkert gå fint. Lykke til med videre opptrapping!

    SvarSlett
  3. Fine bilder:) koselig å prates igjen :) Satser på at det ikke blir så lenge til neste gang :)

    SvarSlett
  4. Fint du er tilbake i bloggsfæren!

    SvarSlett