tirsdag 10. januar 2012

step og egenspinn

knabbet ett bilde på google..samme kassa..men beina er ulike:)
Endelig kom spinningsyklen jeg kjøpte på finn for en evighet siden til nytte. De første gangen forsøkte jeg å spinne til tv, men det var så drepende kjedelig at jeg gikk lei etter 7min. I helgen kombinerte jeg nabotortur med en effektiv treningsøkt. Full pinne på mine "pittesmå" høytalere og egentråkkinga ...eureka...For å ikke gjenta nabotorturen i går fant jeg frem ipoden og tråkket effektivt en halvtime. Ikke at en halvtime er all verdens..men  30 min svette og intervall-spinn gir i allefall en liten treningseffekt :) Noen som har tips til drivende, kjappe spinninglåter..gjerne med refreng og ikke techno? Jeg må lage meg en spill-liste til hjemmespinninga:)


Før jobb i dag rakk jeg å teste en step-styrketime med Thomas. Jeg skjønte jeg hadde en solid posjon overmot da jeg stilte kassa på nivå 2. Dette ble blytungt etterhvert. Jeg måtte ta ned kassehøyden og beina var blitt sitronsure. Dessuten er jeg ikke god på koordinasjon. Ingen skal komme å si at jeg ikke har forbedringspotensialet i allefall:)

Godsliten i dag...nå må jeg bare komme i gang med løpetreninga.:)

9 kommentarer:

  1. Du er go'e! Bare fortsett sånn :)

    Jeg kjøpte meg en sånn step-kasse i dag (ikke utpakket ennå ;)) Greit å vite at nivå kan reguleres... Nå gjestår det bare å lære å bruke den, men alt til sin tid ;).

    Jeg lastet ned treningsmusikk herfra http://www.workoutmusic.com/. Kostet litt, men OK kvalitet og flott sammensatt med tanke på bpm og fordelt på treningstype. Det er ikke techno ;).

    SvarSlett
  2. Skal maile deg noen låter..i morra..natta nå..

    SvarSlett
  3. E-mail meg adressen din kan jeg sende deg et program jeg har på cd..?

    (ostevik.kristin@gmail.com)

    SvarSlett
  4. Beata...tusen takk for at du kommer med forslag og for superhyggelig tilbakemelding....jeg kikket på sidene og prøvehørte..fint med riktig takt men var ikke så glad i musikken...sukk...skal ikke være lett dette:)

    Kristin...du er en engel..jeg tester gjerne programmet ditt og sender en mail med en gang:)

    SvarSlett
  5. Hei Marit

    Der jeg trener har vi innimellom hatt spinning med projector på - altså løype med kurve (vi justere tyngde etter musikktakt) og hva slags terreng det sykles i på TV ;o) Har vært på flere høyder på nasjonalt og internasjonalt! Det kan jo være noe å søke etter og vel verdt investering? Da kan du spinne foran TV med musikk og terreng til inspirasjon ;o)
    Lykke til videre!

    SvarSlett
  6. Gi et lite pip når cd'ene kommer da! Er spent på hva du synes ;)

    SvarSlett
    Svar
    1. Den har kommet i posten Kristin..også med hele programmer da....du er en knupp. Jeg gleder meg til å prøve. :) Ut fra opplegget skal jeg bare si i fra på Move at jeg tar en time med en gang jeg ;)Tusen takk igjen...og jeg skal gi deg tilbakemelding med en gang jeg har testet:)

      Slett
  7. Her har du link til det de bruker på projector der jeg trener ;o)
    De laster opp på nett og bruker det derfra - flott for trening inne!

    http://www.globeracer.com/?set=1/index.php/spinaway

    SvarSlett
  8. Gry...slike opplegg på tv hadde vært supert..jeg skal sjekke ut :9

    SvarSlett