søndag 30. november 2014

Hva er akkurat passe, og at man aldri lærer. . .?


Hodet mitt mente jeg tåler mer trøkk i treninga. Det var faktisk på tide sa hodet mitt og oppsummerte høstens innsats. Jeg økte mengde og intensitet. Kroppen viste seg og ikke være på samme lag som hodet gitt. Faktisk begynner kroppen og krangle med hodet. Den samme kroppen går inn for å spolere den økte innsatsen med ømme muskler, lite overskudd og begynnende forkjølelse. 

Hodet jobber nå med å legge nye planer med mer hvile, noe mindre trøkk på de hardeste øktene og noe mer karbohydrater i kosten.

Prowler, Etter noen runder med denne er beina helt som gele :-)
Forrige uke ble treninga mi omtrent slik:

Mandag: oppvarming, 30 min slyngetrening med Kent (knebøy, roll-out (rygg og mage), armhevinger og roing, Planke/mage og bakside lår), deretter 45 min med nike-appen til Karianne. Det er sirkeltrening med styrke og kondisjon
Tirsdag: Løpestyrke og løpeteknikk med Viggo, 45 min. Brukte prowler, trente mage/rygg og uttøyninger før vi gikk på mølle og kjørte ulike intervaller i 45 min.
 Onsdag og Torsdag: treningsfrie dager. Gikk tur med Dina og det var alt
Fredag: oppvarming, PT-time med Kent. Trente tungt på markløft, beinpress, skulderpress og nedtrekk. Trente triceps, mage og hofteleddsbøyer på egenhånd etterpå. Gikk 3.5 km bikkjetur med innlagt vinpause hos tabte og onkel på kvelden
Lørdag og søndag.. Daffedager, kun bikkjelufting :-)

Planen min fremover er egentlig å ha 2 gode styrkeøkter og 2 kondisøkter i uka. Styrkeøktene er på plass med slyngetrening og PT-time. Jeg har en god kondisøkt med mølleintervall, og har planer om en spinningøkt i tillegg. Men før jeg kommer så langt skal energien i kroppen være på plass igjen :-)

PS: Jeg blir innmari glad for kommentarer altså :-)



 

1 kommentar:

  1. Hei Marit, og god jul!

    Tenker du på kommentarer til treningen? Det ser jo helt optimalt ut! Hva er målet ditt nå?

    SvarSlett