torsdag 20. november 2014

Innom en tur. . .

På tide og ønske seg selv velkommen tilbake i egen blogg. Jada, jeg skjønner det er litt sært, men det er omtrent slik jeg føler det.  Jeg kan ikke akkurat beskyldes for å være overivrig her inne:-/ Heldigvis gjenspeiler ikke bloggaktiviteten fysisk aktivitet.

I høst har det vært styrketimer med Kent, (for dere som ser på Vikings så ligner han på Ragnar Lodbrok, og sånt blir det effektiv trening av, "ho-ho", og nå skjønner jeg at jeg må si at Lodbrok ikke er såå kjekk, -ikke så kjekk som Erik i allefall :-).  ;-)  

Kent er flink. Han leser meg bra. Jeg tror nemlig ikke jeg er spesielt god til å si fra selv bestandig. Det er omtrent som å skulle svare på spørsmål hos tannlegen. jeg har mer en nok med å konse på det jeg prøver å gjennomføre :-) Han er også nøye på at jeg gjør alle øvelser riktig.

Kneet går det sånn passe med. Eller, det går egentlig helt greit, men jeg skulle så gjerne hatt kjappere progresjon. Løping er neppe det beste, men jeg synes det hjelper for balanse, og at jeg har blitt mye stødigere i hoftene etter at jeg begynte med mølletreningene igjen. Jeg sjangler ikke avgårde lenger og jeg klarer å jogge såpass at jeg får pulsen dit jeg skal.

For tiden har jeg lagt opp til  4 faste treninger i uka.

Mandag slyngetrening + annen " lett" styrketrening. Lett er i denne sammenheng mange repetisjoner. Armene har vært som bly etterpå, så lett er kanskje helt riktig. Det blir supersett og høy puls :-)
Tirsdag er det styrketrening/løpeteknikk etterfulgt av mølleintervaller. 1.5 t tilsammen
Onsdag + torsdag er hvile eller superlett trening. I dag kjørte jeg nybegynner tabataintervaller + yoga for nakke skulderavspenning gjennom livegym.no
Fredag er det PT -time med Kent med vekt på baseøvelser + litt til. F.eks. Beinpress, markløft, benkpress, roing, skulderpress, triceps.
I løpet av helgen er det en spinningøkt eller annen aktivitet.


Jeg legger ved oktorberrapporten fra Endomondo og en skrytevideo fra jeg perset med 100 kg i markløft. -Bevis på at jeg ikke har ligget helt på latsiden selv om jeg ikke har blogget på en stund. De av dere som følger meg på facebook, har sikkert sett den før, men selvskryt kommer fra hjertet, så da kommer den en gang til. Min første video på bloggen. :-)



 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar