tirsdag 14. juni 2011

ikke helt på latsiden

Nå er det jammen en stund siden jeg har blogget. Både PC'n og undertegnede har vært overoppheta den siste tiden. For maskina hjalp det med ny vifte. Hva som hjelper for meg er jeg mer usikker på ;)

Uansett...jeg har løpt noen småturer og syklet litt lengre turer.Det har vært null-løp og trening i motbakker på grus.

I stedet for å prøve å leite opp detaljer så oppsummerer jeg med en liten bildekavalkade...

Sykkeltur til Åsa, besøkte Kjerratmuseet og se en demo av kjerrat nr 5, syklet videre opp til Damtjern, over Høgås og hjem. Flott tur. Tungt å sykle opp til Damtjern. Særlig når en tur fra dagen-før satt litt i beina. Det ble ca 3.6 mil.  dessuten...jeg er en pingle..jeg får ikke beina fort nok ut av klikk-pedalene og tryna i asfalten. over Høgås ble det så skummelt på steinete og sporete grusvei at snørr og tårer rant og jeg endte opp med å trille meg i sikkerhet forbi de ekle kneikene. Til mitt forsvar er jeg fremdeles gul og blå på skinka etter ett av fallene.





Kleiva, kongens og dronningens utsikt. En annen tur jeg har gått siden sist er klassikeren Kleiva-kongens utsikt. Det var Monica i villtur som tok initiativet og siden det er i nærområdet var det ekstra lettvint å slenge seg med. På returen tok vi med oss dronningens utsikt.

Hele villturgjengen på malesteinene på vei opp Kleiva


Utsiktens venner har  merket små severdigheter og påminnelser underveis og satt opp skilt som gir turen noen ekstra opplevelser.

Dette skiltet sto rett ved bilder som kommer under her.

Erik tester

Nyter utsikten fra Kongens utsikt


Utsikt mot Røyselandet


Erik




I pinsen var vi litt her og der...På søndag syklet vi f.eks rundt Harestuvannet og Skillingen før vi dro til Lifjell. Noen steder tenkte jeg at dette får gå som trening til myrete forhold på birken:)


Glad Marit på tur.



Stien er under vannet en plass... :)






Korak kikker på resten av følge. Dina puddel, Aslan Malamut og menneskene Endre, Wenche og Erik

Nybygd hytte på Lifjell. Vi er heldige og får komme på besøk. Utsikt 360 grader rundt og boblebad hvor vi kan se helt ut til kysten.



I går var det sykkeltur igjen. Det var en haug med motbakker opp til Råsjøen på Romeriksåsen, forbi ett jaktslott og hytta til Anette Bøe. 3.8 mil og softisen ble forbrent:)



Her er ett par garminlogger:
Romeriksåsen
Harestuvannet

6 kommentarer:

  1. Pingle er du IKKE ;-) Mye flotte bilder og inntrykk; virker som du har hatt det fint selv om skinka ble både gul og blå ;-)

    SvarSlett
  2. Synes du er tøff som tørr å sykle med sykkel sko jeg! Hadde ikke jeg turt!

    SvarSlett
  3. Jeg er også redd for sykkelsko, har aldri prøvd, men du beviser jo her at det er livsfarlig -)

    Fine bilder og masse aktivitet!

    SvarSlett
  4. Wow. Syns du er flink:-) Det er jo bra lengde på turene dine. Skjønner problemet med sykkelsko. Jeg kvier meg til bratte grusbakker hvor jeg kanskje trenger å stoppe opp.

    SvarSlett
  5. Nei dette var ikke akkurat latsiden. Flotte turer (og bilder). (c:

    SvarSlett
  6. Mange fine bilder :) Ser jeg må ta en tur til Kongens utsikt blant annet :)

    SvarSlett