tirsdag 18. oktober 2011

Går så det suser, 5km + 6 km + intervallspinn+ styrke i sal

Nå er jeg i rute igjen. Selv om det ble ett skritt frem og to tilbake på forsommeren har jeg i allefall kommet meg frem ett skritt igjen.

Jeg har klart å få til to løpetreninger og en annen trening  de siste ukene. Målet er å holde på to løpetreninger og to andre treninger i løpet av uka. det tror jeg blir passe variert og gir ett bra grunnlag for mer løpetrening på senvinteren:)

Siden sist har jeg løpt 6 km på Eggemoen og 5 km på asfalt hjemmefra. I går var jeg på spinningtime med styrke etterpå igjen. Spinninga har oppvarming + 20 min med ca 80% innsats og 4x4 intervall etterpå. Styrketreninga er i sal med mange repitisjoner og lette vekter på stang.  Det siste er helt nødvendig. Som jeg skrev i forrige innlegg er overkroppen pinglesvak. Jeg klarer knapt 8 pushup med knea i gulvet og skuldrene er ett sorgens kapittel. Det hjelper ikke å se sterk ut når muskla dåner av belastninga:) Ikke rart jeg får mye vondt i hue. I går dro jeg på trening med sprengvondt i hue og etterpå.....helt fin.  Det er ikke første gangen. Dørstokkmila er blytung i slike tilfeller, men følelsen etterpå...kroppen full av energi og hue lett som isopor. Hurra:)

Trenger forresten flere treningstrøyer...Jeg er en svoren Nike-fan. Hva har dere erfaring med at duger bra?

5 kommentarer:

  1. Det høres veldig bra ut med to løpeøkter og to alternative økter i uka!

    Du er ikke alene om å være svak i overkroppen... Jeg klarer knapt en eneste push-up, men i motsetning til deg gjør jeg ikke noe med det heller... Må få gjort noe med det!

    Jeg bruker stort sett t-skjorter som jeg har fått på løp osv. - men jeg må si at jeg alltid er veldig fornøyd med treningstøy fra Craft. Utrolig deilig stoff. Men du vil kanskje holde deg til Nike ;)

    SvarSlett
  2. ahh, denne styrketreninga og den dårlige samvittigheten. 8 push ups var 6 mer enn jeg klarer, dvs, hvis jeg planter knærne i gulvet og bare går halveis ned. Bare propaganda det der med nesa i gulvet.

    Jeg har stinket ut alle bomulls t-sjortene mine og er nå stuck med de jeg har fått på løp, som vil si oslo maraton. 3 OM trøyer i rotasjon.

    SvarSlett
  3. Nike! De beste løpetrøyene jeg har er de fra løp som har blitt sponset av Nike (OM 2010, The Nike Race og SRM). De andre er gjerne tette, tunge og klamme, om det er Adidas, Asics eller noe annet. Asics er verst. Mulig de man kjøper er bra, men jeg har kun sånne fra løp, og jeg innbiller meg at de man får der speiler kvaliteten til de man kjøper fra det merket også. Mulig jeg tar feil, men det er jo ikke bra reklame for dem å gi ut tette klamme t-skjorter.

    SvarSlett
  4. Jeg snuser litt på slyngetrening for tiden, tror det kunne være noe for deg også..mange fine øvelser for overkroppen der, gir utholdende styrke..

    SvarSlett
  5. Tommel opp Marit for bra progresjon her!!! Dette kommer til å bli bra vet du :-) Gleder meg å lese at du holder hjulene i gang; det tror jeg er viktig! Om man ikke klarer å få gjort så mye som man selv føler at man burde/skulle/lyster osv så er det MYE bedre men litt aktivitet enn ingen aktivitet!! Og variert trening er skadeforebyggende og bra!

    Treningstrøyer har jeg ikke så god peilig på; jeg vet ikke om du mener lang eller kort arm heller men..... hem, jeg har en del liggende men jeg bruker ikke så mange av dem når jeg tenker meg om. Om sommeren er det t-skjorte og når høsten er her så blir det fort ull på meg gitt ;-) De jeg bruker er to gammel rosa modeller (den ene er Odlo og den andre er...Norheim? Samme rosa som den Line har på seg her: http://www.kondis.no/vant-maraton-og-syklet-hjem-igjen.4975820-127676.html). Kari traa sine trøyer liker jeg også, de er så myk og ekstremt tøyelig! Bavac kan jeg forsåvidt også anbefale, men jeg vet som sagt ikke om du tenker ute eller innebruk, til ski eller tur .... ?? Vet ikke om jeg var til så mye hjelp nei hehehe ;-) Silja

    SvarSlett