tirsdag 28. august 2012

Høstens lengste, blåbær og sopp


Jeg har klaga fælt i det siste.
Farta har vært for lav...
Fremgangen for treig...
Motivasjonen sånn passe...
alt har gått tungt...
formen for dårlig...

På søndag kom jeg ett trappetrinn opp. Erik og jeg løpe en asfalt-tur i nærområdet. Småkupert. Det skulle egentlig bare være en kort-kort tur, men jammen ble det høstens lengste med 7.7 km. Farta som har stanget på rundt treige 8 min/km økte. På den beste kilometeren ble det 6.45 i stedet. På kilometeren med mest stigning oversteg jeg ikke 8. 

Jeg vet jeg var kjappere for ett par år siden. men nå skal jeg glemme det. Ingen sammenligning med gamledager. Bare nyte at det går fremover :)

Her er gaminlogginga fra turen.

Ved siden av jogginga har jeg vært på flere skattejaktturer i skogen. Jeg har funnet mengder med traktkantareller, vanlige kantareller, piggsopp, risker, fåresopp, kremler og furumatrisker:) Nam-nam

Jeg er som alltid glad for alt av  skryt og motivasjonskommentarer ;)

4 kommentarer:

  1. Du er flink! Ikke noe mer motiverende enn når tallene svart på hvitt viser framgang. And guess what, jeg skal løpe min første intervalløkt på sikkert 7-8 år i dag!

    SvarSlett
  2. Good for you!
    Så modig du er med soppplukkinga. Jeg tør ikke så mye som å se på noe som ikke er en kantarell. Tror man blir forgiftet på en meters avstand.

    SvarSlett
  3. Hvordan gikk intervalløkta Kjersti? Jeg er i grunn glad i intervaller. Synes jeg får unna ei god økt på kort tid:)...og Ingalill..du må være forsiktig med sopp. de er lunefulle. De gjemmer seg bak trærne og nedi mosen og pønsker bare på hvordan de skal sniki seg ned sammen med kantarellene.:) hehe..Det finnes en del bøker om sikre sopper som er veldig bra om du tør å gå for litt mer enn kantareller:) Hmm..kanskje jJeg skulle lage ett lite soppinnlegg:)

    SvarSlett
  4. For å si det sånn, det er vondt å gå i trapper. Og kompanjongene mine var spreke, men det føltes bra etterpå.

    SvarSlett