onsdag 12. mars 2014

Naprapaten



I dag var jeg hos Merete på Din Naprapat igjen. Jeg kom inn med hodepine for å sjekke knærne og hun hjalp meg både med hodet og knær. Det er service det. Tusen takk Merete.

Jeg hadde håpet at kneet skulle kjennes bedre, men baksiden er like irritert som før. Det er visstnok en liten muskel som het noe på p som er synderen. Nysgjerrig som jeg er, måte dette sjekkes ut og jeg tror det må være den som heter Politeus. Det var ikke så mange som denne muskelen synes på, men hos meg var det hovent og ømt og den var godt synlig. Ved manuell behandling fikk hun den til å slippe opp noe. Fra høyt-hoppende-vondt, gikk det via rive-seg-i-håret-vondt, til at jeg nesten ikke kjente noe.

Selv om jeg har trent noe knebøy og utfall og det har gått ok, fikk jeg nå beskjed om å vente med videre trening av dette til jeg hadde fått enda mer styrke rundt kneet. Ankelen min er fremdeles superstiv etter kraftig overtråkk i sommer, så jeg fikk beskjed om å fokusere enda mer på ankeltrening,  og også på balanse. Jeg hadde håpet på å få godkjent mølletrening, men der skal jeg holde meg unna en stund til. Det er skikkelig kjipt, for det er de harde kardioøktene jeg liker. Når jeg skal begrense elipsetreningen og mølletrening, er det bare spinning igjen.  Coretrening og balansetrening er ikke like artig. Sukk :)

Ellers hadde jeg ny PT time i går. Vi kjørte supersett med knebøy, utfall og holdningsmuskulatur i øvre rygg og push-up med mindre belastning enn de vanlige på gulvet. Også planke med vekt på ryggen. Etter styrketreninga svømte jeg 1000 meter.

I dag har jeg bare trent litt på hofteleddsbøyer og balanse her hjemme :) Mest for syns skyld, og litt fordi jeg later som en dag uten trening er en dag uten mening for en liten stund fremover :)





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar