mandag 10. mars 2014

oppsummering uke 10

Utsikt fra stuevindu for 2 uker siden, nå har det begynt å bli grønt i stedet.
Denne uka hadde jeg min første PT-styrkeøkt. Tiden gikk usedvanlig fort, og jeg var i grunn aller mest fornøyd med at jeg fant ut at knebøy fungerer om jeg presser knærne utover :)

Med nytt senter driver jeg også og tester ut timene de har. Til nå har jeg vært på spinningtimer, slyngetimer, coretimer,  fysiotime og Pilates. Slyngetimene er nok en favoritt, men de andre styrketimene har også fungert fint. De har mange av de samme øvelsene jeg har fått av naprapat. Det er glimrende å få dem inn i gruppetimer i forhold til motivasjon til å gjennomføre dem :)

På spinninga er jeg fornøyd med oppbyggingen av timene og instruktørene, men syklene de har på Actic er ikke gode å sykle på. Jeg synes de gir ujevne tråkk i forhold til det jeg er vant med. De har pulssystem på timene, men bruker det ikke så aktivt som jeg er vant med på spinninga på Move. Det kan jeg savne litt :)

Ukedagene ble ganske innholdsrike treningsmessig. På fredag før trening var jeg gjennomgående sliten i hele kroppen. Da jeg kom i gang med treninga gikk det helt fint og jeg merker at mange av slyngeøvelsene går bittelitt lettere allerede. Svømming etterpå er salig mykgjørende. Det var også ekstra hyggelig at kollega Torill dukket opp i svømmehallen.

I helgen har vi hatt besøk av Ina. Det ble bytur, matlaging, te i sola og kortlaging. Null trening. Med treningsfri helg har kroppen fått hvilt seg og jeg er klar for ny økter.

Denne uka skal jeg fortsette med fokus på å bygge opp core og beinmuskler og få inn kondisjonsøkter. Jeg er spent på når jeg kan begynne å løpe litt igjen. Denne uka skal jeg også begynne å føre opp matinntaket mitt, for i stedet for å gå ned i vekt har jeg klart å gå opp i vekt de siste ukene:) Jeg må se om jeg lurer meg selv og spiser mer enn jeg tror eller om det bare er kroppen som binder mer vann og får mer muskler :)


mandag:
Spinn intervall i 75 min
30 min core

Tirsdag:
oppvarming på elipsemaskin
1 time hos PT hvor halvparten av tiden var veiledning og 2. halvdel var styrketrening.
svømme 1100 meter
1 time vannaerobic.

Onsdag:
Fysiotimen, 1 time snill aerobiclignende time med noe styrketrening for coremuskulatur.
Pilates, 1 time

Torsdag:
skidag med elever, men siden jeg ikke kan ploge ble jeg med på gåtur. Ca 6 km med vinterstemning

Fredag:
Oppvarming på elipse,
 1 time slyngetrening
800 meter svømming
 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar