tirsdag 11. mars 2014

Så glad

Jeg veit det ikke er noe storstilt å rope hurra over, men gladmeldinger er gladmeldinger.

I går hadde jeg booket spinningtime på Actic, men klarte å komme akkurat for seint slik at jeg mistet plassen min. Heldigvis hadde jeg med meg løpeskoa slik at jeg kunne trene andre ting frem til coretimen. Jeg begynte med elipsemaskinen. Varmet opp og kjørte kort- intervaller. Pulsen kom over 90% i flere drag. Det var så digg. Bak meg sto tredemøllene og lokket. De siste gangene har jeg fått stikkesmerter i kneet, bare jeg har forsøkt å gå fort på dem.

Jeg tok en skikkelig tøyeøkt og trente på bevegelighet i hofteleddet slik jeg hadde lært av Viggo da vi drev med løpetrening på Move. Etter dette kjennes beina så klare for å løpe litt. Jeg prøvde meg frem med fart og stigning og endte opp med 8% stigning og klarte å gjennomføre 2 serier  med  3 stk 40 sekundersintervaller i 9,5 km/t fart, uten å få vondt. Jeg vet at dette er bittelite, men bittelite er en bra start :) Jeg er ustø på mølla, og heller for lite enn for mye nå som jeg trener meg opp igjen:)

Etterpå ble det en god økt med mage og ryggtrening med flinke Elin.

Tøyeøvelser jeg tar for løping


Det varierer litt hva jeg tøyer, men disse øvelsene er nesten alltid med sammen med tøyning av bakside og innside lår.

Etter tøyning tar jeg utslagstrening. Med rette bein svinger jeg foten så langt opp jeg kan både foran og bak og sidelengs. Dette er utrolig deilig. beinablir så klare for å løpe etterpå:) Min erfaring er at uttøyning etter oppvarming er gull verdt:) Det gir bedre bevegelighet som igjen gir bedre løpesteg:) Jeg tar gjerne i mot andre erfaringer på området også.




 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar