mandag 17. mars 2014

Oppsummering uke 11

Etter å ha gjennomført uke 10 med vel mye trening, bestemte jeg meg for å moderere meg noe i uke 11. En gjennomsliten kropp trenger mer restitusjon:) Det ble mindre Actic og mer gåing. Jeg hadde også oppfølging hos Naprapaten og kneet var ikke blitt noe mindre irritert, så jeg må fortsette å ta hensyn til det. Dvs ikke noe mølle, ikke noe knebøy og utfall og minimalt med elipse.


Forrige uke så slik ut

Mandag
50 min på elipse med intervaller og skikkelige pulsdrag
30 min på mølle. 2x5 kortintervaller med fart 9.5 på 8% stigning
30 min core med elin,
Gå t/r Jobb 4,5 km

Tirsdag
10 min elipseoppvarming
30 min styrke med PT, knebøy, utfall og holdningsmuskulatur
1000 meter svømming
Gå t/r Jobb 4,5 km

Onsdag: treningsfri, tok bil til jobb siden jeg skulle til byen rett etterpå.

Torsdag
Gå t/r Jobb 4,5 km

Fredag:
20 min elipse
1 time slyngetrening
40 min Stretching og noe mer styrketrening

Lørdag: treningsfri

Søndag:
21 km, 3,5 time gåtur. Gå-seg-bort-tur. En moderat skogstur på ukjente stier endte opp med halvmaratondistanse:) Jeg gill Hjemmefra-Gullerudmarka-Vakermoen og pilgrimsleden hjem fra Åsakrysset.

Forbrent 5510 endomondokcal.
Vært i aktivitet i 9 timer og 39 min
Distanse på 45.69 km

Ukas opptur: Jeg merker jeg er sterkere, søndagsturen ble veldig bra og det er vår:)
Ukas nedtur: at kneet ikke er friskmeldt og at vekte ikke vil ned selv om jeg ligger på kcal-underskudd.



 






2 kommentarer:

  1. Du hvor aktiv du er.
    Jeg har tatt meg en runde i joggebloggland nå, bare for å finne ut at alle trener hektisk og alternativt, full av motivasjon og kilometer. Stunned. Aller mest over at du går halvmaraton på 3,5t - er det kappgang? På 3t kommer jeg bare til 9km???

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg tror endomondo muligens juger og har gitt meg noen km ekstra, men det snakker jeg ikke så høyt om ;-) Pleier ofte å ha snittfart på 6 km/h på gode veier, men her var det en del sti og synes det kanskje ga vel god utelling. Jeg får ta samme turen med endomondo en gang:) Alternativ trening anbefales. Nå er jeg i overkant aktiv. snart bytter jeg nok ut noe av treninga med sofa og bok :-) Ellers var det superhyggelig å ha deg på besøk her igjen. Tusen takk for at du legger igjen kommentar.

      Slett