onsdag 9. mars 2011

våryr


Biltet tatt rett ut på jordet her jeg bor:) Påskestemning.

Siden sist:

  • Mandag: 1 t intervallspinn
  • Tirsdag 5 km på ski med elever, bare kos og kan neppe kalles trening:)
  • I dag. 6 km jogging med samarbeidsvillige bein.



Så utrolig deilig det var å løpe i dag. Det er lenge siden jeg har kjent på at nå, nå bare må jeg ut. Jeg var knapt kommet hjem inn døra etter jobb før jeg vrengte av meg jobbklær og dro på treningstøy. Klar som ett egg. (hvor kommer det utrykket fra forresten) .....helt til jeg skulle teste MP3spilleren....null lyd....tom for strøm. ....lynlading ble iverksatt.

Mens jeg ventet ble det kjapp rydding i skohylla i gangen og tømming av papirsøppel og opphenging av tøy og rydding i kjøleskapet  og..ja..jeg var supereffektiv husmor i 20 min. Alle monner drar. :)

I dag gikk alt lett og leggene kranglet ikke. Jeg holder meg til planen om korte turer. Det ble 6 km på litt under 40 min. Kjentes rolig, men tempo ble helt greit i min målestokk. Drøyt 6.5 min. pr km på moderat treningstur er helt ok...Dessuten..det var partier med bar asfalt innimellom. Superdigg. Ikke fullt så digg de plassene hvor det var sørpe med is under:D 

Nå er jeg klar for en kjapp dusj og steinbitkarbonader til middag:)

4 kommentarer:

  1. wow - skal si du får ting unna! Herlig!? Rydde, løpe og lage middag!

    SvarSlett
  2. Her har det lavet ned i hele dag.
    Tyngste snømåkingen så langt i vinter.
    Ble så sliten i armer og rygg at jeg hoppet over all annen trening.

    Synes alle sliter med leggene for tiden. Vi må passe oss nå som snøen forsvinner, asfalt kommer ofte som et sjokk etter mølle og snø.

    SvarSlett
  3. Hørtes ut som en utrolig effektiv dag :) Så bra at leggene samarbeider igjen :)

    SvarSlett
  4. Åh, jeg vil også ha bar asfalt. Så deilig å ha ha godt med energi.

    SvarSlett