lørdag 5. mars 2011

vårfornemmelse


Lurer på hvor lang tid det tar før disse haugene er borte?


Fra joggerunden min.

I dag funket jeg igjen. Våknet uten huepine pga spenninger i nakken for første gang på ei uke. Leggene var helt fine på joggeturen før 3-mila. Jeg kjente ingenting til kranglete beinhinner. Sola skinner. Våren kommer og jeg har fått tak i linser som korrigerer synet hakket bedre enn de gamle. Tusen takk til Elin som knadde opp nakken min på torsdag og tusen takk til optikeren som bidro til bedre klarsyn:)

Siden sist har det vært 4x4 intervall på mølle og supersett med styrke på torsdag og rolig joggetur på 7 km i dag.

Viggo påstår at forskning snakker opp med bedring av O2-opptak på  0.5% pr gang vi kjører harde intervalløkter. dvs at vi ligger over  90% på dragene. . Fra før av trodde man visst at det holdt med 80%+.
En annen undersøkelse viste at man ble lykkligere etter harde intervaller enn etter moderate turer:) Jeg tror jeg er lykkelig når jeg har gjennomført ting som tenkt og at kroppen har samarbeidet jeg. Uavhengig om det er intervaller eller roligtur.:)

Må bare vise dunkåpa jeg kjøpte meg. Den er fra lasse Kjus og satt som ett skudd. Jeg har den lilla.

Jeg har gått og ønsket meg dunkåpe i hele vinter, men synes enten de jeg har sett har vært ganske kjedlige, eller at alle har dem...-og at de er i overkant dyre...Nå var det halv pris og og en jakke jeg ikke har sett andre har her på Hønefoss. Dessuten så den ut som den var sydd til meg. Utrolig flott passform. Og ja, det er mye lykke i en dunkåpe:)

Det hører med til historien at jeg kjøpte meg en grå dunvest fra sailracing og en treningsvest fra Craft også. Også støvletter da. Nå er jeg klar for neste vintersesong:)

Og planene for mars...Jeg har jo sagt jeg skal trappe opp løpinga etter vinterferien. Ett annet mål er å holde meg skadefri. Det vil i praksis si at jeg bør ta noen kortere og hyppigere turer frem til jeg stoler på at beina samarbeider igjen. Tenkte jeg skulle prøve å løpe en halvmaraton i uka. Med 4x4 mølleøkt og lang oppvarming gjenstår det 14 km ute:) Det er overkommelig:)

3 kommentarer:

  1. Om man blir lykkeligere av harde eller rolige turer; samma det vel, så lenge man kan shoppe seg lykkelig ;-) Jeg kunne helt fint blitt lykkelig med en slik kåpe ;-) NAJS!!! Og treningsvest fra Craft ..... snadder!!! Jeg vil også ha hihihihi ;-))))

    Og "Lurer på hvor lang tid det tar før disse haugene er borte?" kommer vel helt an på hvor rask du er til å måke ;-)

    Høres ut som knekking, løpig samt shopping har gjort underverker; helt i min ånd, ME LIKE!

    SvarSlett
  2. haha..helt klart Silja..det er mye lykke i shopping:)de snøhaugene skal nok få smelte bort helt av seg selv...kommer IKKE til å måke...selv om jeg egentlig er glad i å måke snø. Det er helt sant. Vokst opp med diger gårdsplass og ville heller måke enn å støvsuke. Litt av noen alternativer muligens:)

    Ellers er jeg enig med deg i at veien er målet...Da gjelder det å gjøre veien morsom.

    SvarSlett
  3. Så utrolig fin kåpe!

    og så gøy at formen kommer både med nakken og leggene! det er bra! god følelse det når ting løsner!

    Sees kanskje i kveld?

    SvarSlett