tirsdag 29. mars 2011

Rundtomrunden, fellestrening med hytteplan

Orker jeg dette, tenkte jeg i dag...beina var blytunge etter Viggo-timen i går. 4x4 intervall og styrketrening satt godt i både lår og rumpe. 1000 unskyldninger raste gjennom hodet mitt. men når alternativet var ny maleøkt dro jeg på meg treningstøyet og så for meg en rooooligtur. Og jammen sa jeg roligtur!

I min målestokk løp jeg i konkuransetempo store deler av løypa. Flere av spittene viste fart over 10 km/t. 10 km/t tempo har blitt ett eget mål for meg....tenk å løpe lengre distanser med fart på under 6 min pr km. Jeg ser jeg nærmer meg. Flere og flere km kommer under denne magiske grensa:)


Dagens tall:
11.8 km hvor garminklokka tok tiden på 8.81 av dem
Gjennsomsnittsfart 9.6 km/t
Snittpulsen endte på 88%

Her er Garminresultatet med splitter og kart og slikt

Det er så utrolig digg å løpe på asfalt igjen. Merker godt at jeg synes det er mer naturlig å løpe på asfalt enn på mølle. Kroppen får sin egen flyt. Selv om beina stivna i dag ble det en kjempeøkt:)
Takk for hyggelig selskap underveis :)


For spesielt intereserte har jeg jeg lastet opp sykkelturen på lørdag også. Heradsbygdarunden tror jeg er fin å jogge også:)

Heradsbygdarunden med Dag og Dina
Tolpinrud-Snyta-Helgelandsmoen-Beredskapsveien-gjennvinningsstasjonen-Norderhov-Hønefoss-Tolpinrud

3 kommentarer:

  1. Du er skikkelig flink! Moro å lese. Har jo ganske bra fremgang syns jeg. Nå må jeg legge meg i ilden jeg også, slik at jeg også blir flink.

    SvarSlett
  2. Veldig oppmuntrende når man merker at man løper raskere enn før! Og det er jo helt naturlig, så flink som du er til å trene :)

    SvarSlett
  3. Så bra! Må jo være motiverende å merke så stor fremgang! Så krysser vi fingrene for at leggene oppfører seg bra!

    SvarSlett