lørdag 26. mars 2011

Dyre glade hjul og årets første sykkeltur i nydelig vårvær



Kul hjelm og mye dyrere på Glade Hjul enn på G-sport. Det er bittelitt forskjell på 699 og 499. Faktisk er det to flasker med helt grei vin !
 
I lett desperasjon jaktet jeg på sykkelklær i dag. Vårens første sykkeltur var avtalt og jeg hadde verken sykkelbukse eller hjelm. lang bukse uten seler sto på ønskelista. Det samme gjorde en feminin hjelm som ville kle både meg , solbrillene og det nye vidundret mitt. Om noen skulle ha klart å glemme det kjøpte jeg meg ny sykkel i høst som har stått til pynt i stua siden den gang. jeg skrev om det her. . Endelig skulle Birkensyklen ut av stua og på veien.

Etter å ha vært innom G-sport i går og JK-sport og Sandbergsport i dag havnet jeg etterhvert på Glade Hjul. Sånn passe lei av hele prosjektet. På ett av stativene hang det shortser med skilt over tekstet 699. God padding sa selgeren...selv om den ikke var så god som den til 1200...okok...tenkte jeg..dyrt..men er den god kan jeg ha den under skibuksa i dag iallefall...og jeg trenger jo shorts til sommeren. Så fant jeg en passende feminin hjelm....en staselig hvit en med blomster på. Damegenet slo inn og hvit hjelm med rosa og røde blomster blir bra til Birkensykkelen var min konklusjon.

Jeg trakk kortet...kjørte hjem, dro på meg klær og gjorde meg klar for tur. Først 8 km med gamlesykkelen og Dina i springer, deretter drøye 2 mil med nysyklen.  Jeg skal ikke skryte av sykkelformen. Det var uvant for lårmusklene å sykle...for ikke snakke om korsryggen ...og området med setekontakt...og at jeg glemte at jeg hadde klikkpedaler. selvsagt tryna jeg...idrettsskaden kan synes på venstre kne..oppskrubba...men egentlig gikk det forbausende bra. Sykkelfølge Dag sto å lo, så det så nok mer komisk enn skummelt ut..og Dag..du er tilgitt:)

Farta..veit ikke..har ikke lastet ned fra Garminklokka ennå..spørs om jeg vil laste det ned også ;) Det gikk ikke veldig fort for å si det sånn...



Men det som ble greie for meg..er at da jeg skulle skrive dette innlegget søkte jeg opp hjelmen min for å finne bilde..og det fant jeg.... på g-sport..uten spesielt tilbud kostet den samme hjelmen 200 kroner mindre enn på Glade Hjul. For å være sikker på at det var den samme hjelmen tok jeg frem kvitteringen. Der ser jeg at jeg har betalt 1090 for shortsen også... Sikkert fin shorts. Pearl Izumi. Maken til den på bilde men i kort utgave.

Jada..jeg som har vært for sløv, men jeg er ikke vant til slikt jeg. Det blir ikke mer shopping på Glade Hjul i allefall.

Jeg har løpt den siste uka også... Rundtomrunden med hytteplanfolka . 11.8 km på ASFALT. Merket det litt i leggene så langturen i morgen skal de få løpe uten meg. Om rumpa ikke er alt for øm blir det ny sykkeltur..hvis ikke er det løpetur...eller kanskje jeg skal late som jeg trener til triatlon og sykle først og løpe etterpå? :)

Dere som er observante har kanskje sett at jeg ikke har blogget så mye de siste ukene...jeg pusser opp og bor i ett salig kaos...Da blir det så som så med både trening og blogging. Jeg kommer tilbake. Bare vent :)

3 kommentarer:

  1. ahh, du falt i spesialbutikkfella :-)
    Men treningtøy er viktig, ingenting er verre enn for trangt, vidt, langt og kort.

    SvarSlett
  2. Gratulerer med fint utstyr! Jeg har den samme hjelmen, i blått men like feminin, den er kjempelett og god, så der har du kjøpt en god hjelm selv om den var dyr :)

    - Hvis utesykkelsesongen er innledet, så MÅ det jo være vår!

    SvarSlett
  3. Ingalill...det var det jeg gjorde...spesialbutikkfella altså...Sukk. jeg hadde en litt annen erfaring med den spesialbutikken jeg handlet i før, men den er desverre kjøpt opp av en annen butikk.

    Astrid..åå..så godt å høre det er flere enn meg som vil ha jentehjelm:) jeg så en i blå også. lekker. men det passet best med rødt og rosa til sykkelen min:D

    SvarSlett