torsdag 25. august 2011

Snart Birken

følgesvenn over fjellet
Jeg skjønner ikke helt at jeg melder meg på ting når jeg klarer å grue meg så maks før jeg skal i ilden.  Jeg psyker meg ned i stedet for opp og skal være forberedt på alle de verst tenkelige senarioene...-og jeg som innbiller meg at jeg i utgangspunktet er optimistisk.

Lenge har jeg kryssa det jeg har av fingre og tær på at været skal bli så ille at det er godkjent pingle-ut grunn. Nå ser det ut som det blir mye oppholdsvær over fjellet. Ikke blir temperaturen så verst heller. Om ikke yr ombestemmer seg,  blir det tur. Jeg har funnet frem rittklærne, ladet garminklokka, tørket av møkk på sekken. -Og nå...klokka fem en torsdag morgen, har jeg leita etter godshortsen uten resulat og taster grueinnlegg i bloggen. Hue begynner å skjønne at kroppen skal på langtur. Det er så jeg vil kjenne meg snytt om jeg ikke får kommet meg over fjellet nå.  Jeg satser helhjertet på å gjennomføre fredagsbirken 2011.

Vi drar rett etter jobb i dag, sykler i morgen og på lørdag er det 50-årsfeiring. Tipper mandagen blir hard på jobb :)

7 kommentarer:

  1. Masse lykke til! Kos deg over fjellet til Lillehammer. :o)

    SvarSlett
  2. Nå koser jeg meg på dine vegner her; tenk at noe vil dette helt frivillig? :-) Det er helt fantastisk!!! Jeg hadde ikke deltatt om jeg så hadde hatt ti ville hester etter meg, så pysete er jeg!!! LYKKE TIL!!!! Heia Marit!

    SvarSlett
  3. Gratulerer med en kjempebra tid! Også 7.30 blank da!
    Du var omtrent på samme steder som en jeg kjenner nesten hele veien, så jeg har fulgt med deg. :o)

    SvarSlett
  4. Tone: Tusen takk for lykkeønskninger og gratulasjoner. Rart hvordan det ble å møte folk i løypa. Siste halvdel så vi de samme folka hele tiden. Enten syklet de forbi oss eller vi dem. Kanskje den du kjenner var en av dem:)

    Silja..kan jeg kan du:)

    SvarSlett
  5. Det var han helt sikkert. :o) Ganske kraftig kar. Han endte i mål på 7.15, men jeg tror kanskje han startet senere enn deg etter mellomtidene deres å dømme (han startet 10.40), så dere var nok i mål ca likt kanskje.
    Var det gøy? Vil du gjøre det igjen?

    Jeg syklet sammen med ham jeg nevnte i fjor, på lørdag, og ble jo da tatt ut på tiden. Han sa det var noe helt annet å sykle i år, med vrikelig knallvær.

    SvarSlett
  6. hadde han oransje og sorte klær? I tilfelle suste han forbi meg i mange bakker:) Tok han inn igjen for siste gang inne på arenaen:)

    Om jeg blir med igjen er væravhengig og avhengig av hvor mye jeg får trent i forkant tror jeg. Gikk greit med utrent sykkelkropp i finvær...men i møkkavær ville det vært ett mareritt:)

    SvarSlett
  7. Nei, han hadde svart trøye, svart hjelm og svart og blå sykkelshorts med Gjensidige på siden. :o)

    Jeg syklet jo som sagt nesten halvparten i fjor, i møkkavær og det gikk greit for en ikke så trent kropp, jeg var ikke sliten da jeg ble hentet ut. Men sykkelen hadde ikke bremser og ikke gir igjen etter Djuposet, så jeg fikk rett og slett ikke tråkket fort bortover så jeg kunne bli sliten heller. Sykkelen giret jo bare av seg selv. Jeg var mest sint og lei fordi de var tomme for vann på servicestasjonen så vi fikk ikke spylt sykkelen og de hadde pakket bort alt på Bringbu. Syns de kunne ventet til vi siste var forbi også.
    Da sa jeg at jeg ville sykle neste år også, altså i år, men jeg valgte å løpe mer i stedet. Og jeg orket ikke tanken på å stå og fryse i flere timer igjen på Kvarstad mens vi ventet på buss. Jeg vurderer neste år, men da skal jeg vinne meg en plass, sykle fredag (da er det jo alltid finest vær) og jeg må ha en ny og bedre sykkel. Så jeg tar det med andre ord nesten på sparket.
    Sambo har syklet de siste tre årene, på lørdag i drittvær, så neste år tar han også fredag og håper på en Birken i sol, eller i alle fall opphold. :oP

    SvarSlett