mandag 8. august 2011

Fjelltur til Imlefjell 31. juli-4 august

Utsikt fra hytta på Imlefjell
I forrige uke dro Erik og jeg til lånt hytte på Imlefjell. Imlefjell kommer man til ved å kjøre i retning Eggedal fra Bromma. Fisking og hundeturer sto på programmet.

Jeg har aldri vært på disse trakter før og ble veldig positivt overrasket. Det var så bra at jeg søkte opp hytter i området på Finn etterpå:) Småkuprt og med god fjellfølse. Mange småvann og supre turmuligheter i alle retninger. Hallingnatten ligger innefor rammeneav en ettermiddagstur.

Vi hadde bare en skikkelig gåtur med bikkjene. Det ble i overkant tungt for to mennesker å gå med to ivrige malamutter og en enda ivrigere puddel. Det ble skikkelig coretrening for å holde balansen spesielt nedover. Erik gikk foran med Dina og Aslan og jeg bak med Korak. Dina ble på tuppa av hver eneste sau og Korak ville trekke meg frem til Erik. Vi var sikkert litt av ett syn:)

De andre dagene gikk med til isshopping på Nesbyen, fisking på Imlevatn og kos på hytta. Slett ikke verst det heller. På returen dro vi innom Langedrag og så på dyrene der.


Bilder fra turen

Dina i positur på fisketur
Vi fant noen multer. nam-nam

Kveldstemning ved vannet. Det ble 4 små ørreter på Erik. ikke noe på meg :(


Bjørkelegger i kveldslys
På tur:)


Verdens beste puddelfrøken


Aslan er sjarmerende blid som alltid

Erik får til en kosestund med Aslan ved vannkanten

Flinke, trygge Korak med tung kløv
Ungulv på Langredrag

Fantastisk at vi har slike dyr i norske skoger. Utrolig flotte.

3 kommentarer:

  1. Fine bilder, Marit. :) Jeg har fått så godt inntrykk av malamutter, så en på Dovre i forrige uke. Rolig og sindig hund, og bikkjene over gir samme inntrykk. :)

    SvarSlett
  2. De er nydlige Trine. Veldig kosete også. Og bittelitt upraktisk store og sterke ;)

    SvarSlett
  3. Så fine bilder! Også har du funnet deg en med malamutt! Det er jo ikke bare litt hund kan man si :)

    SvarSlett