lørdag 2. april 2011

1 års bloggbursdag og oppsummering for mars:)

Hipp Hurra for bloggen min som har bursdag!

I dag er det 1 år siden jeg lagde denne bloggen. Ett år hvor jeg har systematisert løpetrening og blogget innsatsen. 1 år med mye fremgang, noen motbakker og mange gode minner:) Ett år med nye bloggvenner og mange supre kommentarer fra dere lesere. Tusen takk til alle dere som er med og oppmuntrer og tar dere tid til å besøke meg. Hurra for ett-åringen!


I anledning dagen har jeg plukket frem oppsummering for april-mai i fjor. Da var målet å løpe 5 km på 7 min. pr km. I går løp jeg 8.5 km på 6:30 fart. De første turene i fjor var på 3.6 km. De kjentes lange ut. Og tung. Nå er den runden så kort at den bare er ett alternativ for bikkjelufting. Gjerne etter sykkeltur eller annen trening. Jeg grudde meg voldsomt for Moveløpet og null-løpene. Nå gleder jeg meg til de er i gang igjen. Og i mai debuterer jeg på halvmaraton:) Det har bare gått ett år, men det har jammen skjedd endringer dette året. Hurra for meg også:) Løpinga ble ikke en døgnflue. Skynde seg langsomt taktikken duger. Blir spennende å se hva jeg kan skrive her neste år:)


Jeg prøve å finne ut hva jeg skal ha som mål det neste året, men pr. i dag er tanken bare å fortsette å koseg meg. Kanskje legge inn litt mer styrke...bli litt raskere, holde meg skadefri og trene akkurat passe mye:)

Så over til oppsummeringen av mars:

I mars har treninga sett slik ut:
Løping: ca 56 km
Ski: ca 40 km
Sykkel: ca 30 km
saltrening ca: 3.5 time
Total treningstid, ca 21 timer fordelt på ca 14 treninger.

Jeg har dessuten gått ned 3.5 kilo uten at jeg har merket noe til det og er superfornøyd:) Plutselig var de bare borte:) Ingen fare ved at jeg mister noen kilo altså. Jeg har fremdeles en del å gå på;) Forsvinner 5-6-7-8 kilo til gjør ikke det noen verdens ting:)

Her er treninga i økter:
3/3 4x4 mølleintervall + styrke. 7 km, 1:30
5/5 7 km roooligtur. ca 50 min
7/3 1 time intervallspinn
8/3 5 km kosetur på ski
9/3 6 km joggetur
10/3 4x4 intervallspinn og styrke
12/3 3.6 km roligjogg
14/3 intervallspinn
15/3 4x4 mølle og styrke
19-20/3 Skiturer på Golsfjellet, 3.5 mil
22/3 Rundtomrunden 11.8 i roolig tempo
26/3 3 mil på sykkel, utendørs 28/3 4x4 på mølle + styrke
29/3 rundtomrunden 11.8, godfart





4 kommentarer:

  1. Hurra for blogging og fremgang! :-)

    Du er kjempeflink til å trene - 21 timer i mars, wow!

    SvarSlett
  2. veldig bra!!! "Skynde seg langsomt" er helt klart viktig! og at du har en blogg som viser deg progresjonen er bra, du ser at du kan og at har blitt i bedre fysisk form, det er moivasjon det!!!

    gleder meg til 2års dagen jeg! masse lykke til fremover!

    SvarSlett
  3. Gratulerer med ettårsdag for blogging! Og ikke minst for fremgangen du har hatt på dette året! Utrolig bra!

    SvarSlett
  4. Grattis med bloggår!
    Grattis med framgang!
    Grattis med nedgang (de 3,5..)

    SvarSlett