søndag 10. april 2011

Utfordret av Kristin, 8 ting om meg



Jeg satt hårmodell for NM i frestyle for frisører
i russetiden. Frisøren min kom på 9.plass av 50 stk:)
 Kristin, Tid for trening, har utfordret meg til å fortelle 8 ting om meg selv dere kanskje ikke visste ... Hun mener jeg har mer på lur så vi får se da:)

Siden dette kom i treningsbloggen får jeg skrive omhelse og  treningsrelaterte ting jeg også kanskje:)


Jeg har lengge tenkt jeg skal si litt om treningshistorien min og det passer kanskje inn i denne sammenhengen...så jeg begynner med det jeg...

På barneskolen var jeg mye syk og jeg ble feit og i elendig form. Foreldrene mine fikk beskjed om at jeg trugehosta og jeg hosta så om natten at jeg ble totalt utslitt. Bare det å gå opp trappa til 2. etg var slitsomt. Riktig medisin hos spesialist og jeg ble hostefri på 3 dager. De satte meg på "slanking" og jeg gikk fort ned til normalvekt igjen.

På ungdomsskolen begynte jeg å sykle til skolen. Det var ca 7 km. -Bare nedover til skolen...og hjem igjen...vel...som 13-åring var det selsvsagt råflaut å gå opp bakkene mens skolebussene kjørte forbi meg. Jeg ventet til de 3 bussene hadde passert før jeg hoppet av sykkelen. En dag var den siste bussen veldig forsinket og jeg tråkket opp bakkene for første gang.


Med syklinga kom formen. Jeg kjøpte  Raleigh dameracer med 12 gear og Saucony løpesko for konf. penger. Jeg utvidet treninga til å omfatte både sykling, løping og trening med vekter på helsestudio. På slutten av ungdomsskolen og begynnelsen av gymnaset trente jeg ca 20 timer i uka.

Så de 8 punktene :)
  1. Sommeren jeg var 14 syklet jeg til Levanger. Ett vennepar av foreldrene mine hadde sommerhus utenfor namsos og fruen i venneparet fant ut at hun ville sykle oppover. Jeg ble med. Hun var premenstruell og synes kanskje det var sånn passe stas å ha med seg en 14-åring og var skeptisk til formen min.Foreldrene mine var nok mer skeptisk til hennes form ;)  Det var en sykkelfri etappe fra Kongsvoll til Trondheim pga elendig vær. Turen ble uforglemmelig :)
  2. Jeg tangerte norgesrekorden i min vektklasse i knebøy da jeg var 15. Jeg løftet 130 kg x 10 rep. To menn på hver side av stanga og som passet på at jeg gikk dypt nok og for å ta i mot om jeg skulle trenge det. (Nå tar jeg kanskje 30 :) ) Knebøymuskler og sykkelmuskler er mye av det samme.
  3. Kjekke gutter er alltid ett trekkplaster. Sommeren jeg var 16 syklet jeg til Sandefjord for å hilse på en brev-venn. Mamma visste ingenting før jeg ringte fra Vikersund for å si i fra. Jeg kjedet meg må vite. Hun lurte på om jeg ikke kunne sykle litt rundt på Modum for så å komme hjem, men jeg hadde bestemt meg for Sandefjord. Brevennens foreldre og brevennen tok godt i mot meg og jeg var der ett par dager før jeg tok toget hjem. Det var en tur hvor kroppen fikk testet seg på lite mat og drikke. Jeg hadde med meg knekkebrød og var så tørr i munnen utenfor Tønsberg at jeg ikke klarte å svelge det ned.
    
  4. Jeg kommer nesten ned i spagaten. Dert er surt at det bare er nesten....for jeg kom helt ned for 1.5 år siden. Nå skal det tøyes slik at jeg fremdeles kan holde på spagatformen min.
  5. Jeg har noen skikkelig vinglete ankler. Jeg datt ned fra treklatring på barneskolen og rev av leddbånd. styrketrening som går på ankler er nødvendig men akk så nedprioritert.
  6.  Jeg er egentlig fryktelig makelig. De beste plassene mine er hengekøya og badekaret. Jeg elsker å slappe av å la tankene flyte. Jeg trenger mye alenetid.
  7. Jeg ønsker meg veldig en landeveissykkel igjen. Den Raleigsykkelen min røyk ramma på til slutt. Jeg savner følelsen asfaltsyklinga gir.
  8. Jeg har klatret Via Lara i Nissedal. 400 meter og enkel klatring. Jeg har aldri blitt god på klatring men liker tur-følelsen.  


Da er det min tur til å utfordre...her blir det ikke bare treningsbloggere, men sånn litt ymse:)

http://hyggenhagejournal.blogspot.com/ Maria, en herlig venninne og nybakt mamma har en genuin interesse for hage. Her blogger hun om hage og litt håndarbeid. Mulig bloggen har ligget litt brakk siden carl melvin ble født, men nå Mara..nå oppfordres du til å skrive litt igjen:)


http://taubanevegen.blogg.no/ Kari Marie har også en husblogg. Vi jobbet sammen en stund før hun flyttet hjem til Gjøvik og jeg savner henne masse. Nå har hun og kjæresten kjøpt ett hus som de pusser opp. det er morsomt å følge fremgangen her. Kari Marie er ganske hemmelighetsfull så jeg er spent på om hun tar utfordringen :)

http://heget.blogspot.com/ HegeT er ikke like hemmelighetsfull, men jeg er ganske sikker på at hun også har ting som kan avsløres. Herlig og sprudlende kortlager og sydame og gammel håndballspiller som jeg har hatt gleden av å bli kjent med.

http://heidispapirhobby.blogspot.com/ Heidi kom som ett friskt pust inn i kortlagermiljøet og hun lager så mye fint. Jeg har ikke rukket å bli så kjent med henne, så en slik utfordring passer derfor ekstra godt:)

http://kristinslilleblogg.blogspot.com/ KristinL er allsidig og supertrivlig og har en flott papirhobbyblogg. vel verdt ett besøk :)

http://grethebella.blogspot.com/ Grethe er den siste kortlageren jeg utfordrer. Enda en superherlig dame med mange jern i ilden. denne er jeg spent på Grethe:)

http://hjemmept.no/ann/ Den nest siste jeg vil utfordre er Ann Kristin. Jeg har blitt kjent med henne på Move, treningsenteret jeg er medlem av. Dette er dame med guts og en lun varme. Dessuten liker hun hunder :)

http://siljaifarta.blogspot.com/ Jeg tipper de fleste treningsbloggdamene blir utfordret på rekke og rad her:) Jeg skal følge med på dere:) Jeg huker tak i silja som alltid gir mye av seg selv og som er så flink til å legge igjen kommentarer. Jeg er spent på denne Silja:)

6 kommentarer:

  1. Du var kjapp på å svare, og som jeg tenkte - du hadde mye på lur! ("Kjedebrevet" eller Award'en / utfordringen kommer fra Sverige, moro..)

    Så artig å lese "historiene" dine, kunne lest mer jeg!

    130 x 10? WHAT!? Spagaten, i dag? WOW.. sykkelturer, klatring, skal si har vært igjennom ett og annet! Takk for at du delte, artig å bli enda bedre kjent med deg!

    SvarSlett
  2. Det var litt av en liste du....jeg er meget imponert!!! Spesielt av den spagaten....det er år og da siden jeg gikk i spagaten, og jeg kunne kun EN vei og kun med det ene benet frem ;-)

    Nei, jeg er nok mest imponert over hele listen din jeg; morsomt å lese og morsomt å høre litt "annet nytt" fra dem man følger på blogg! :-)

    SvarSlett
  3. Nå skjønner jeg jo hvorfor all denne 'landslagsløpingen' kommer fra. En beinhard ungdomskarriere som vektløfter og elitesykler.
    - aner jeg et hint av 80-talls babe også?

    SvarSlett
  4. Ojojoj, imponerende! Hadde det ikke vært for at jeg nå har fått utfordringen videre fra Silja ville jeg sagt at jeg var veldig glad for å slippe - har ikke så mye å stille opp med sammenlignet med dette. (c: Et av mine punkter kan i alle fall være at jeg aldri har vært i nærheten av å komme ned i spagaten.

    SvarSlett
  5. Morsomt! Jeg skal ta utfordringen etter hvert!

    SvarSlett
  6. Kristin..synes kanskje lista ble litt skrytete, men siden du skrev treningsrelatert ble det slik...skal heller se ommjeg kan plukke frem flere særheter neste gang...selv om det muligens er litt sært å sykle 18 mil for en 15-åring som kjeder seg.

    Silja..jeg kan bare den ene spagaten jeg også...og er død-stiv i ankelen..så å sitte med beina under meg...det går bare ikke:)

    Ingalill...hehe..det nytter dårlig å leve på gamle bragder...tror nok jeg fikk rutine på å presse meg..men noen babe har jeg aldri vært altså...ikke i nærheten en gang:)

    janicke..det er rart hvordan alt ser imponerende ut når det blir samlet i en liste...men det var i gamle dager...prestasjonene i dag er ikke imponerende :) Gøy å se hva andre trekker frem. Det er en fin måte å bli bedre kjent med andre bloggere på.

    Ann Kristin. jeg gleder meg til å se lista de:) Jeg er sikker på du har en del på lur også:)

    SvarSlett