fredag 16. juli 2010

Mørkgonga og Gyrihaugen



Ett av målene mine er jo å bli bedre til å gå i bratt terreng. Jeg har også lært at man skal trene seg på den aktiviteten man vil bli bedre i. Da er tur gjennom Mørkgonga og opp til opp til Gyrihaugen på 662 moh en ypperlig tur. Det er nesten 600 meter med stigning på turen og det går bratt oppover. Jeg gikk med joggesko denne gangen og merket det godt i leggene. Med fjellstøvler merker jeg ingenting. Uansett, det er tydlig at leggene mine trenger mer styrketrening:)

Turfølge denne gangen er venninne Hege og Dina hund:) Verdens beste turkompiser begge to:)

Når jeg søkte opp Mørkgonga fant jeg en video med noen som har spent en line over kløfta og som balanserer der. Stilig

Hole kommune har også skrevet litt om Mørkgonga som naturreservat:) Det finner du her.


Legger ved noen stemningsbilder fra turen. Vil du se de større er de klikkbare:)

  

 

 

I morgen reiser jeg for å gå Gaustadtoppen og kanskje vi rekker sabotørløypa på søndag. Det får være ukens trening:)

3 kommentarer:

  1. Så det er så stor forskjell på å gå med joggesko og fjellsko? Interessant..

    Godt jobba iallefall :)

    SvarSlett
  2. Så flott tur! Moro å se at andre kortlagere også har treningsblogg!

    SvarSlett
  3. Jeg visste heller ikke at joggesko versus fjellsko utgjorde så stor forskjell, nå har jeg gått i 'sneakers' (med innleggssåler) - på mine 2 spede fjellforsøk, så det er kanskje ikke så rart at jeg slet med beina, dvs knær/legger - spesielt nedover er kronglig.

    God tur ihvertfall :-)

    SvarSlett