søndag 25. juli 2010

Vikerfjell



Vikerfjell har gitt meg mange gode minner fra tiden jeg var aktiv i Røde Kors. Jøranfisen og Svartjernskollen ble besøkt både sommer og vinter. Denne helgen var jeg på en skikkelig mimretur. Det ble gange opp til Svartjernskollen på 1056 moh først. Deretter trasket jeg i lyng og bresk og kratt og småskog ned i dalføre som skiller Svartjernskollen fra Jøranfisen. Ny kurs opp mellom svaberg ble tatt ut og etter klyving og mer trasking kunne jeg stå ved varden på Jøranfisen.

Været var strålende. Dina jagde opp en haug med ryper  og sendte en spissmus over til de evige musemarker. Multekarten lyste rødt. Småvannene glitret i sola. Det var aldeles nydelig å være på tur og Vikerfjell er vakkert:)


Jeg tipper turen tok ca 7 timer. Da var det rolig gange med gode pauser og tid til å nyte utsikten underveis:)








4 kommentarer:

  1. Voldsomt hvor du går i fjellet får tiden, et godt slag for Aktiv Livsstil, som iflg. VG er likeså viktig som å trene :-), kjempefine bilder og jeg skuer ikke så mye som en bitteliten mygg engang.
    (det aller viktigste)

    Her er det forresten iskaldt idag.

    SvarSlett
  2. Bra trening!! Finebilder:-) bruker du fjellsko eller joggesko?

    SvarSlett
  3. Ingalill...for å si det sånn..det var kjekt med myggspray i sekken.

    Camilla..jeg gikk med fjellstøvler..alt for vått for joggesko i det terrenget der. dessuten er det en del klyving og veldig ustabilt underlag i krattskog...det er bare unntaksvis jeg går med joggesko på fjellturer. men joggesko gir fin-fin stailiseringstrening for ankler og god leggtrening..så for stiturer kan det være supert:)

    SvarSlett
  4. stabiliseringstrening i allefall :)

    SvarSlett