torsdag 9. desember 2010

4x4 intervall på mølle :) uten styrketrening :(

veldig tynne legger jeg har fått :)
I dag ble det 4x4 intervall på mølle igjen. Etter en uke med bunnform droppet jeg styrkedelen etterpå. intens trening fører til intens hoste om dagen og det er slitsomt:)

 Viggo skulle ha en vikarspinningtime etter tredemølle og styrkeøkta og hadde det travelt i dag, derfor måtte vi løpe ekstra fort. ;/ Hmm...Kanskje  det ikke var slik det var? Men travelt var det; så travelt at de andre hadde blitt ferdig med oppvarming da timen egentlig begynte. (Mange kommer tidlig til denne timen for å få plass). Jeg også, men jeg brukte god tid i garderoben. Da jeg kom til timestart hadde de allerede begynt med uttøyning og jeg ble sendt på mølla for å varme opp. Jeg tok tre min oppvarming og fikk med bittelitt uttøyning før intervallene. Merker at motivasjonen sank når jeg ikke "rakk" timen. Kroppen og hodet rekker ikke å bli klare for hardkjør. Kanskje aller verst for hodet:) Uansett, jeg starta på 11-fart, kjørte på 11.3 i drag 2, startet på 11.3 på drag 3 og begynte å slite (mest med hodet) og dro ned på 11 igjen. siste drag ble med 10% stigning og 6-6,5 fart.

Dagens pluss. Jeg dro på trening og hadde tidenes høyeste møllepuls. Maks på 178. Kroppen var mer samarbeidsvillig enn fryktet. Chili con carne fra meny smaket helt ok.

Dagens nedtur: Ikke rekke oppvarming og bli sur for det:)

4 kommentarer:

  1. Flink som dro på trening. Skjønner hva du mener med at motivasjonen sank, det blir som en liten motstand i opplegget. Det er da det er såå lett å la vær å møte opp så jeg syns du fortjener all ære som fullførte.

    Neste gang er du tidligere ute ;-)

    SvarSlett
  2. Jeg var tidlig nok ute..timen skulle begynne klokka seks...Jeg var på mølla før seks. Tidligere har vi hatt oppvarming i 6-7 min fra klokka 18. Det er omtrent som å komme i akkurat grei tid til bussen, så kjører den fra deg fordi den kom 10 min før den skulle :( Nåja...slik ble det i dag..neste gang spørs det om jeg ikke må late som at timen begynner ett kvarter før det står på planen.

    Uansett..takk for støttende ord. Jeg liker all ære jeg kan få:D

    SvarSlett
  3. Jeg har også møllet idag, så klapp på skuldrene til oss, det satt langt inne!

    SvarSlett
  4. ..jeg hadde en Power Walk med 6.5 og 10% her om dagen..og jeg hadde IKKE løpt vettet av meg på 11 først! Du er rå..!

    SvarSlett