onsdag 1. desember 2010

sjuk og svak

Jeg tar frem mannen i meg når jeg blir sjuk. Med ett blir jeg både stakkarslig og selvmedlidende. Heldigvis har vaktmestercellene gjort en anstendig jobb og slemme virusokkupanter er snart jaget ut i det som er av snytekluter og tilsvarende.

Ikke noe trening så langt denne uka. Tror kanskje andre må holde Viggo med selskap i morgen også. Noe sier meg at knallhard intervall ikke er det helt store riktig ennå. Istedet trøstespises det marsipan til hotel Cæsar.



Jeg må bare si at jeg har verdens søteste elever og  kollegaer. Etter sjukedag i går kom jeg på jobb og møtte en marsipangris (uten sjokolade) liggende sovende på pulten min.Nissevennen min har vært på ferde. . Marsipan 8uten sjokolade) er noe av det beste jeg vet. Særlig sammen med rødvin. Jeg vet det høres sprøtt ut, men det er skikkelig digg. Helt sant. Dessuten er det masse sunne mandler i marsipan og antioksidanter i rødvin:) Alt det andre trenger vi ikke å fokusere på vel...hmm



Etter marsipan som forrett kommer hovedretten.

 Det er en del matprat rundt på blogger for tiden og jeg hiver meg på trenden. Bildet over er en hurtigmiddag for aleneboern. I frysedisken finner man spinat, kikerter og potet i curry i en pose. Halvparten av posen går i stekepanna sammen med ett par magre karbonader. i tilegg kuttet jeg opp paprika og Dulcitatomater (beste tomatene som finnes) Enkel, rask og forholdsvis fornuftig middag :)

4 kommentarer:

  1. Cæsar og marsipan - fy. Middagn derimot så bedre ut!
    God bedring..ikke til å unngå at man blir snufsete i denn kulda.



    (konkurranse på bloggen min nå..)

    SvarSlett
  2. Her, klikket jeg meg inn klar til å ønske god bedring og øse ut kjærlighet og sympati... også sitter du bare å spiser marsipan??
    - ingen applaus for god kokkekunst fra denne kanten -)

    Forresten er jeg helt med på rødvin og sjokolade, og ikke minst rødvin og tyrkiskpepper - hadde jeg spist kjøtt hadde det sikkert vært godt med rødvin og kjøttkaker også!!

    SvarSlett
  3. God bedring!
    Oj, nå fikk jeg lyst på marsipan.

    SvarSlett
  4. Så snille de er med deg på jobb da. Koselig når noen har tenkt på deg.

    Matprat ja. I dag ble det pannekaker til middag. Jeg var potte sur og orket ikke lage noe annet. Ikke så sunt, men alle ble spist opp.

    Nå har jeg trøstespist en new energy, og det hjalp ikke så jeg måtte hive meg over gløggen.

    SvarSlett