søndag 26. desember 2010

Min nye følgesvenn


 Jeg har ikke løpt med musikk siden jeg brukte walkmann en gang på 80-tallet så det var kanskje på tide? Jeg hadde i allefall lyst til å prøve. Mange skryter av hvor deilig det er å slippe å høre sin egen pust og at man ikke kjenner at man blir sliten. Egentlig synes jeg stillheten er god. Spesielt etter dager med mye kjas og mas og lyd på jobb. Løpetur i skogen med fuglekvitter og den slags gir en egen ro. Midtvinters og langs gangveiene gir ikke helt  den samme idyllen.

På spaceword hadde de førjulstilbud på denne minispilleren. hele 99 kroner ga jeg for den. En god selger fikk meg til å kjøpe nye øretelefoner i tilegg. Det var ikke like billig ;) men, de var på halv pris og øretlf er viktigere for lyden enn spilleren har jeg hørt:) Jeg var litt usikker på om det fungerte med bøyle over hue. Kanskje jeg heller skulle valgt propper og med bøyle bak øra? Men med 14 minus og lue var det aldeles supert med store klokker og bøyle. Jeg fikk ekstra ørevarmere med en gang:)

Turen ble 5.9 km, snittpuls på 155, snittfart på 8,3 km/t eller 7.25min/km .... Det er blytungt å løpe på subbesnø så jeg er fornøyd.

-Også tror jeg faktisk det hjalp med musikk på øret:) Det blir helt klart turer med CC cowboys, Irene Reppen og R.E.M i fremtiden også

Her er resultatet på garminklokka



5 kommentarer:

  1. Selvfølgelig måtte den være rosa;-) jeg løper nesten alltid med musikk. Syns det hjelper på å koble ut. Kos deg i kveld! Klem

    SvarSlett
  2. Klart det måtte bli rosa Camilla. Dessuten synes den godt :)

    SvarSlett
  3. Musikk er en god følgesvenn på løpeturer; i hvert fall når man trenger litt ekstra motivasjon. Så dette var nok et lurt kjøp! :)

    SvarSlett
  4. Uten musikk - umulig å trene. Dvs ikke utendørs, da må jeg ha lav musikk, liker å høre alt som beveger seg rundt meg!

    SvarSlett
  5. jeg er som sagt egentlig ganske glad i stillheten, men nå har jeg låpt med musikk på øret ett par ganger og turen blir mye lettere. deilig. beina bare går av seg selv i takt til musikken.

    SvarSlett