søndag 12. desember 2010

Lost Highway

I dag har jeg testet  Lost Highwayrunden. Luke the drifters running team arrangerer nyttårsløp i nabolaget og jeg lurer på om jeg skal slenge meg med:) Luke the drifters er de samme som arrangerer Hank williams minneløp. Jeg har løpt runden tidligere, men aldri denne veien, og som regel har jeg hatt med meg strekningen langs Sørumjordet. Soknedalsveien opp har ikke vært det som har fristet mest kanskje?


Slik ble Garminresultater:
Tid: 00:45:27
avstand: 6.32
Avg Moving Speed: 8.7 km/t
Avg Moving Pace: 06:52 min/km
Beste tempo: 04:39 min/km
Gj.sn. puls: 160 bpm 82%
Maks. puls: 173 bpm 89%


Det var nydelige forhold ute. 8 blå kjentes kaldt ut i det jeg gikk ut døra. Det varte i ca 3 min :) Etter 3 min var alt helt perfekt:) Snøen lå hardpakket og ga greit feste mesteparten av veien. Sola skinte, Soknedalsbakkene jeg trodde skulle få meg til å spy ga ikke mer enn moderat stive legger og høy puls;)

På kartet under ser dere jeg får med noen meter ekstra fordi jeg jogger hjemmefra og bort dit runden starter. For de lokalkjente starter runden ved Veienmarka ungdomsskole, mens jeg starter ved Skjæringsbrua. Deretter blir det en liten stigning opp mot Veienmoen, flatt på Veienmoen før det er ganske bratt ned Vinterroveien. Bakker ned gir bakker opp og det blir stigning opp Soknedalsveien. Denne er lang og seig og det var her jeg trodde jeg skulle psyke helt ut. Det gikk bedre enn fryktet:)





Dagens pluss:
  • Nydelig vær
  • Ikke glatt
  • Bakker gikk bedre enn fryktet
  • Det var deilig med mellomlangturtempo. Langturene jeg har hatt i det siste er sirup.
  • Bikkja gir meg små pustepauser mens hun må snuse/bommelomme/bimmelimme

Dagens minus:
  • Ikke annet enn den rettebunken som ligger å venter på meg mens sola skinner og jeg heller ville forberedt jul:)

5 kommentarer:

  1. Tempo må du bare glemme, tenk at du kommer ut, og det er det viktigste. Jeg har ikke løpt på evigheter. Misunner deg treningen din. Så det så. ;-)

    SvarSlett
  2. Men Camilla da..egentlig er jeg fornøyd med tempo jeg..ikke noen racerfart..men ikke så halvgalt ut fra mine forutsetninger heller:)

    På nyåret camilla..da skal vi ha treningsleir. Det blir bra:)

    SvarSlett
  3. Det var mange pluss-er! Hørtes ut som en veldig fin tur :) Håper du er ferdig med å rettingen og kan kose deg litt i kveld!

    SvarSlett
  4. Astrid..det var en bra tur. Jeg fant ut etterpå at jeg har hatt alt for få av de mellomlange turene mine. Det har enten vært laaaangturer eller intervall på mølle eller annen innetrening de siste mnd. Det er deilig å komme inn fra tur og kjenne at pulsen har vært oppe og at kroppen ikke er utslitt resten av dagen :)

    Retting..vel..jeg er ferdig til onsdag..fått unna 1.5 rettebunke i dag....dvs ca 45 besvarelser...nå har jeg bare tilsvarende igjen :)

    SvarSlett
  5. Høres ut som en fantastisk tur, angrer på at ikke jeg også løp ut istedet for å begi meg inn på shoppingturen fra helvete!

    SvarSlett