fredag 19. november 2010

4x4 intervall på mølle, styrketrening og nytt leketøy


Jeg har hørt om alt som kommer som julekvelden på kjærringa. Slik vil ikke jeg ha det tenkte jeg.  Mottiltak ble igangsatt. Naturlig nok har jeg begynt med presangene til meg selv først :)

Litt utenfor sesongen kanskje, men, jeg har klart å overbevise meg selv om at jeg trenger ny sykkel i julepresang. Nypreppa ski har jeg allerede. Bursdag i mai er for lenge å vente på ny sykkel Jeg må jo begynne å sykle ute så snart snøen er borte fra asfalten. JK sport ga meg tilbud på en Merida birkebeiner juliet sykkel. Bare hør på denne spesifikasjonen da.

Merida de orginale birkebeiner syklene! Juliet Birkebeiner SL er en sykkel basert på den nye HFS Comp rammen. Denne rammen har et tøft og aggressivt utseende, og en vekt ned mot 1250 g. Modellen er også godt utstyrt med den nye og lette Rock Shox SID demperen, kraftige Avid Elixir 5 bremser og lette felger fra Alex. Denne modellen er en råtass til en pris under 15000 kr.


- Også ble det nye sykkelsko og briller jeg kan bruke både til sykkel og ski.

Og ikke nok med det. La du merke til de grønne kule skoa?. Saucony fastwitch. De blir perfekte tredemølle og intervallsko. Liten pronasjonskile og veldig lette i forhold til pegasusen som jeg pleier å bruke.

De er så kule at jeg tror jeg må teste de på mølla etter spinningen i morgen :)

I dag har det vært hviledag. Om man kan kalle shopping for hvile da ..hmm..uansett...i går var det 4x4 intervall på mølle og styrke med Viggo igjen. Jeg hadde tette bihuler da jeg dro. Det verket såpass at jeg lurte på om jeg heller skulle legge meg under dyna, men så tenkte jeg at.... jeg drar..også får jeg heller ta det litt med ro... -ro og ro...vel.... men hadde lette vekter og presset meg ikke maks. Bihulene løsna og nå er jeg bare bittelitt forkjøla:) Rart det der. Noen ganger gjør treninga godt, andre ganger går jeg rett i bakken etter trening i halvsjuk tilstand.

Forresten tror jeg også at hvitløksbaguett er mye sunnere som lørdagsgodt enn potetskruer. Kunne noen kommet med rødvin, en peis, en grei, sjarmerende kjekkas og en pose lakrisbåter i tilegg ville kvelden vært helt perfekt :)

10 kommentarer:

  1. Jeg kom til å tenke på en ting.....

    Først spinning så løping? Sleng på en svømmeøkt først så er du klar for triatlon til sommeren. Jeg utfordrer deg!! hihihihi

    Dritkule sko. Jeg elsker Saucony, Fastwitch skoa er snackys.

    Sykkelen er også griselekker. Jeg vil også ha! Men det blir en racer/temposykkel på meg om jeg har råd til våren. Den NY turen i november gir meg lite rom for shopping utenom det normale.

    SvarSlett
  2. hehe..Camilla..det kommer sikkert ikke som noen bombe, men jeg har tenkt tanken:) Med å ta med meg svømminga også...:) jeg tror det blir gatesykkel i tilegg til våren. Jeg håper på å få ett sabla bra tilbud på en fjorårdsmodell når leverandørene skal bli kvitt dem. Racer er så morsomt. ååå..som jeg savner å ha racer:)

    hehe..tror ikke vi vil rekke å kjede oss det neste året:)

    SvarSlett
  3. Sykkel i desember? Dette må vel kalles å ligge litt mer enn et hestehode foran..(ja, du kanskje du skulle hive deg på hestesporten også? La nå ikke noe være uprøvd..)

    SvarSlett
  4. Bla, bla, bla til sykkel
    , men lakrisbåter med vin og kjekkas er jeg med på, hver gang :-)

    Du er veldig flink med intervallene synes jeg
    (Viggomotivasjon?)

    SvarSlett
  5. Kristin..hester er store og veldig skumle..en slik en sto på tåa mi og ville ikke flytte seg og hele tåa sprakk...jeg tror jeg klarer meg med ting som er nklere å kontrolere, eller i allefall er litt mindre:)

    ingalill..bare inrøm det..du vil på fredagsbirken sammen med oss. jeg skal ta med lakrisbåter og vin jeg. Viggomotivasjon er alltid ett gode. Men tror nok at tanken på gøteborgsvarvet i det fjerne virker i en slik retning også:)

    SvarSlett
  6. Marit, har du det?? Kult. Det er forresten en triatlon som heter Gråtassen om jeg ikke husker feil. Den er med terrengsykling i stedet for landevei. Tror det er siste helgen i juli. Bli med? hihihihihihihihi

    SvarSlett
  7. Link fra i fjor. http://www.gratassen.com/index.htm

    SvarSlett
  8. bare 300 m svømming, 25 km sykling på grus, asfalt og sti, og så 5 km løping på sti. Dette klarer vi :-D

    SvarSlett
  9. Det hørtes akkurat passe ut camilla :) Vi har kjerraton også...bratt sykling, men ellers moderat svømme og løpedistanse

    SvarSlett
  10. Ja jeg har hørt om den. Til neste år kanskje?

    SvarSlett