onsdag 4. mai 2011

Langdistansekne, det er håp

Gliset mitt 1

Det er håp. Det er håp om at Olberg kan blir med de gærne ("sitat løpelabbenfyren" ) til Gøteborg for å løpe halvmaraton. Og når det er håp så tviholder jeg på den tanken. Særlig når både løpelabbenfyren, som hadde lagt om til forfotløping selv om han ikke var noen lettvekter selv,  og Ole Kjetil-fysiokiropraktorungemannen ,mente det samme. Da er det dobbelt håp! Jepp, det må det være!
 Juhuu...

Ole Kjetil fysiokiropraktorungemannen mente det var løperkne, men at siden jeg ikke har provosert det noe særlig så  var ikke slimposen veldig irritert. Jeg har fått beskjed om å sykle og trene alternativt  slik at musklene får økt blodgjennomstrømming og kan leges kjappere.  Sammen med dette skal jeg tøye og trene utside av hofte. Løperkne hadde ofte sammenheng med dårlig muskulatur på utsiden av hoften.

I dag har jeg syklet ett par mil. Blir nok det samme i morgen kanskje:)

På løpelabben fikk jeg handlet meg rosa kompresjonssokker, ett mørkegrått løpeskjørt og overpronasjonssko...Nike triax

gliset mitt 2

 

Mine nye pronoasjonssko
 

6 kommentarer:

  1. Så kule sko! Og så bra at du forhåpentligvis kan løpe Gøteborgsvarvet! Får håpe kneet blir samarbeidsvillig nå altså.

    SvarSlett
  2. Da vet du det!
    Nå som alt er lovende og bra, er det jo bare prestisje å pådra seg løperkne
    , man vet man er ekte løper når... osv,

    SvarSlett
  3. Supert! Ingalill har rett, det er litt prestisje i løperkne. For noen år siden kunne jeg nesten ønske meg en slik type skade for da kunne jeg la være å løpe med god samvittighet. Tidene har forandret seg. Nå står enhver skade som mørke trusler. Løpeskjørt - mitt favorittløpeplagg. Legg gjerne ut bilde (c:

    SvarSlett
  4. Så bra det ser ut til å ordne seg :) Så krysser jeg fingrene for at du får løpt Gøteborgsvarvet :) Løpeskjørt hørtes bra ut :) Spennende å se :)

    SvarSlett
  5. Åh, så bra at du har fått en diagnose. Nå kan du ta de nødvendige hensyn for å bli frisk og rask igjen.

    Sykkelen er skikkelig fin. Er du fornøyd med den?

    SvarSlett