søndag 29. mai 2011

Lykke

Lykkelig Marit og uinteressert Dina. Ikke rart jeg måtte sende sms til alle jeg kjente for å dele gleden


I går fikk jeg lov til å teste løpeskoa igjen. Museskritt, rooolig og mykt underlag sto på programmet. Jeg er sikker på at de som så meg så frykten lyste ut av øya der jeg sto og fiklet på plass Ipoden, bikkja og bilnøklene. Roooolig...Museskritt...Jeg bare ventet på at det skulle smelle i låret. men gjorde det det...? neida...Det murret ikke bittelitt en gang..1 km...2 km...3 km...4 km ...5 km ...Det gikk så bra...Så bra at jeg tok noen smådrag bare for å kjenne bittelitt på fart også.

Jeg brukte 35 min på runden. Det er ikke all verdens tid. Det var ikke meningen heller. -Men med tanke på at jeg løp superrolig og ikke utfordret kondisen så synes jeg 35 min lover helt greit for resten av sommeren. Avbrekket har nok gitt meg noe tilbakegang, men ikke så mye som fryktet:) Nå gjenstår det bare å klare å være moderat fremover slik at beina ikke får sjokk igjen:)  I morgen blir det både Kiropraktortime med Ole Kjetil og min første PT-time med Viggo. I hodet surrer det en plan om fornuftig progresjon og mer styrketrening. Jeg fikser ikke å trene styrke på egenhånd har jeg funnet ut. Og, er det noe dette ufriville avbrekket har lært meg er det at jeg trenger styrke og balansetrening:)  Hører dere det, dere andre løpere. Styrke! Ja!


7 kommentarer:

  1. SÅ FLOTT!!! Dette var en ordentlig glad-nyhet altså! Styrketrening er for meg også vanskelig (eller: umulig!) å få til på egenhånd. Min Hildegunn skjønte fort at jeg ikke tok verken situps eller pushups eller andre strykeøvelser utenom timene våre ;-) PT er gull Marit for sånne som oss, kos deg!

    SvarSlett
  2. Happy, happy.
    Men det er sååå vanskelig å moblisere viljestyrke for. Jeg må gå på gruppetimer, hvis ikke blir det ingenting - og som dere sier, imellom = ingenting.
    (også hopper jeg over gruppetimene
    så ofte jeg kan)

    SvarSlett
  3. Så godt å høre at den første løpeøkta gikk bra :) Blir spennende å høre hvordan det går på første pt-time med Viggo da :) Håper du blir like fornøyd som det jeg er :)

    SvarSlett
  4. Så fantastisk bra! Veldig fornuftig at du tok det rolig, fortsett med det. Og lykke til med PT, gleder meg til å lese om det!
    - Astrid

    SvarSlett
  5. Godt du er back on track!

    Jeg kunne trene styrke hver dag..men må psyke meg opp for å løpe. Vi er ikke like..

    SvarSlett
  6. Tusen takk for kommentarer alle sammen. ja, jeg er virkelig lykkelig over at løpeturen gikk så greit:) Jeg er bare normalt støl i låra...en vidunderlig følelse...Det er godt å se at det er flere enn meg som sliter med styrketreninge...bortsett fra Kristin da:)Kanskje det handler litt om rutiner og gamle vaner også? jeg har ikke rutiner for styrketrening og vil helst være ute så mye jeg bare kan:)

    SvarSlett
  7. Åh, så godt at det fungerte. Styrketrening er kjedelig, men tydeligvis nødvendig for å unngå plager. Kanskje jeg skal bli flink til det i mitt neste liv. ;-)

    Jeg bør komme meg ut nå men har lite lyst.

    SvarSlett