lørdag 27. november 2010

12 km på glatta.




Dette hadde vært innmarig godt nå. Denne er fra Barista


Det ble løpetur i dag. 12 km. Det er 1.5 km mer enn forrige lørdag. Og lenger enn hva jeg har løpt i sammenheng de siste 25 år.  (gurimalla..det er når jeg teller slik jeg skjønner jeg begynner å dra på åra:) Ikke rart je er både stolt og storfornøyd. Farta trenger vi ikke å snakke høyt om. det holder å si at det gikk saaaakte. Men det var sabla tungt å løpe på snø og glatta. Små asfaltpartier minte meg på hvordan det egentlig kan være:)

Turen gikk mellom Sørumjorder, bort Hallumsdalen, ned til Follum og Hønefoss sentrum før returen hjem til tolpinrud. Fin runde hvor Dina kunne løpe fritt flere steder. Det var en del stigning, og særlig en av bakkene i hallumsdalen var tung. Der gikk det smått. Nesten hjemme så jeg at jeg måtte ta runden rundt kvartalet og parkeringsplassen for å komme meg over den magiske 12 km-grensa.

Her kan dere se ruta og farta fra garminklokka

Dagens pluss
  • Jeg har gjennomført 12 km løping.
  • Jeg hadde kledd meg akkurat passe varmt. Supertrøye, superlongs, ullsokker, teknisk mellomlagsgenser fra craft, skibukse og skijakke, vanter og lue. pegsus joggesko
  • Ingen vondter, bare sliten
  • Gikk ikke tom
  • slitsomt underlag gir fin-fin styrke og balansetrening

Dagens minus
  • Slitsomt underlag
  • ikke noe selskap
  • har veldig lyst på mye usunn mat akkurat nå. feks slik kake som vist over her

8 kommentarer:

  1. 12K - på glatta! I kulda! Fabelaktig bra altså! Du kommer til å ta helt av til sommer'n når føret og været er bra.

    Blir så imponert over hva Garmin-ruta viser, har klokke på min ønskeliste til jul nå.

    Lyst på usunn mat etterpå ja, kjenner til det. Men hva ladet du opp med før økta i dag?

    SvarSlett
  2. Før økta i dag var det to nystekte grove rundstykker med sylte, sennep og rødbete på 2 halve (bikkja overlykklig over at fettet ramla ned i matskåla hennes) og de to andre halvdelene var med kaviar og gulost.

    Men mulig lysta på det usunne like gjerne henger sammen med at det tok alt for lang tid før jeg ordnet meg mat etter trening:)

    SvarSlett
  3. Etter 12km er det lov meg alle mulige kaker. Det er jo hele gulrota :-)
    Strålende innsats!!

    SvarSlett
  4. Helt klart lett å bli sugen på noe om en ikke spiser rett etter trening. Banan og proteinshake, og du kan klare deg ei stund til ;)

    SvarSlett
  5. Enig i det Kristin..men egentlig godt å kunne spise ett saftig stykke gulrotkake også :D

    Men, da jeg handlet var det bare tørre boller med sjokolade igjen. Det er ikke min favoritt, så da ble det to beger med cappuchinopudding i stedet. Den er ganske god:)

    I morgen skal beina få hvile mens jeg retter til den store gullmedaljen.

    Hørte foresten på noen av låtene på musikklista..ark ble oppdaget..:)

    SvarSlett
  6. Gratulerer med 12 km! Har ikke kommet dit ennå selv, men snart...

    SvarSlett
  7. 12 km er supert! Da kan man kose sef litt ekstra med god samvittighet. 12 km er jo ikke så langt unna målet til våren. Tenk hvis du øker med 1,5 km hver mnd så er du der. Og det er oppnåelig :-D

    SvarSlett
  8. Hoi hoi! for en progresjon fra i sommer!!!! er mektig imponert :) tenk hvis det hadde vært perfekt løpeføre ute nå :) :) :)

    SvarSlett