fredag 4. februar 2011

Tung intervalløkt på mølle.

Denne er forresten fra Ikea.
Gammel elefant på mølla. Dert var slik jeg kjente meg i går. Beina var blytunge. Det kjentes ut som jeg hadde lagt på meg 20 kilo. Jeg orka ikke en gang å pønske ut hva jeg skulle tenke på for å få minuttene til å gå unna. Jeg orka ikke å hate en gang. Begynte på 22.4. Det holdt gjennom draget selv om beina nesten stoppet opp. Neste drag la jeg på til 11.6...måtte skru ned til 11.2 for å komme gjennom...begynte på 11.2 på neste drag og endte opp med 10.8 bare for å klare å komme meg gjennom. og forrige gang klarte jeg helt drag på 11.8. Snakk om nedtur.

På styrkeøkta etterpå tok jeg superlett belastning og bare kjørte gjennom for å ha vært der. Ble straks i bedre humør og dro hjem igjen med en ja-ja---jeg var der i allefall-følelse.

Det andre hyggelige er at det blir stadig mer skrvling med oss som er på disse øktene:) + at de setter opp noen slike timer til i uka. Det er bra.

5 kommentarer:

  1. Det hender bare dagsformen er litt dårlig.... Neste gang går det bedre det er jeg sikker på :) Men var litt voldsont å gå ut i 22,4 km da :)

    Ja helt enig med deg at det er en fin time :) Både sosialt og treningsmesig :) Koselig å skravle litt etterpå :) Neste gang skal jeg ha litt lenger parkering :) Blir spennende å se hvem som møter opp når nå da :) Jeg tror jeg tar den tidligste timen på torsdager og sykling på mandager.. Men skal høre med Viggo så det ikke blir noe galt... (Har jo hatt kondis PT-time jeg med Viggo egentlig på mandager, men han pratet på at vi kunne flytte den til onsdag... og trene styrke mandag... og så sykling etterpå... ) For viktig med nok hvile og restitusjon når jeg trener så mange økter som jeg gjør nå...

    God helg hvis ikke vi sees i dag :)

    SvarSlett
  2. Det er jo godt at ikke alle økter er like, og at det faktisk kommer an på dagsformen. Tenk om du alltid skulle hatt like økter, da ville du ikke hatt gleden av de øktene hvor bena bare flyr. De tunge øktene er minst like mye verdt som de som føles lettere.

    Du er knalltøff og har kommet inn i en kjempegod rutine med treningen. Fortsett slik så er du godt under 2 timern i gøteborg i mai.

    SvarSlett
  3. Sånn hadde jeg det også på mølla idag. Såvidt jeg greide bevege meg, når jeg tenker meg om var det sånn på onsdag også,

    Under 2 timer garantert!

    SvarSlett
  4. Fin blogg du har!

    Kjenner til det du beskriver her. Det er ikke særlig morsomt med slike økter. Men som Camilla sier over her, det må nok til for at andre økter skal føles bra :)

    Neste gang går det nok bedre!

    SvarSlett
  5. 22,4?

    (Jomfrutur med Garmin UTENDØRS - og jeg glemte å trykke start før jeg var halvveis. Men du verden så artig å se løypa osv på nett etterpå! Snakk om inspirasjon! (blogger senere, måtte bare dele med en likesinnet..)

    SvarSlett