torsdag 11. november 2010

4x4 intervall på mølle og styrketrening

Opp med arma, avslappa skuldre, se frem, mindre spark bakover..mer som kneløft fremover..sånn ja..Du klarer 11..

I dag var det tid for intervall på mølle igjen. Heldigvis hadde jeg fått spist denne gangen. Ingen reprise av forrige torsdag. Puhh. Da ble det trening rett etter jobb og kun en banan som påfyll. Det var fælt. Kroppen ble tom og jeg var  tørst og sulten og hata max. På styrketreninga etter løpinga svimla hue hver gang jeg bøyde og strakk og sleit. I dag var energien på plass. Timen er mer kjent og det gikk lettere å disponere kreftene og farta. Jeg følte meg som den erfarne dronninga da jeg, helt sikkert på en verdensvant måte, kunne hjelpe ei som var helt ny på timen. Dette var tross alt min 3. gang :)

Det andre som var veldig bra i dag er at jeg fikk tips på løpeteknikken. Jeg tenkte på forhånd at jeg skulle si til Viggo at han kunne drite i å skru opp farta, (jada..språkbruken blir sånn når jeg er sliten nok...er det elever som leser dette så ta på dere bind for øya), men at jeg gjerne vile ha tips på teknikk. Kanskje han er tankeleser....for jeg fikk teknikktips og han skrudde ikke opp farta  i dag. Bra Viggo. Tusen takk.

For spesielt intereserte: (dvs meg selv tenker jeg) Jeg starta med fart på 10.6 og økte  gradvis. På slutten av 3. sett hadde jeg 11.1. På 4. sett skal vi løpe med stigning. Jeg hadde 6% stigning og fart på 8 km/t og det er jeg veldig fornøyd med. Hvordan pulsen er aner jeg ikke. Jeg tok på Garminklokka og der er pulsvisninga så liten at jeg ikke ser den (noen som veit hvordan jeg endrer skjemrbilde på den) Garminsignalene ble ikke lest av på tredemølla heller. Dessuten har HD kræsja på hjemmepc'n min slik at jeg ikke får lastet over resultatene..men det kommer nok en gang..kanskje...

Når det gjelder løpeteknikken er den oppsummert i ingressen :)  Som dere sikkert skjønner har jeg litt å jobbe med. Snille Viggo sa jeg var flink og lærte fort så får vi se da:) om det hjelper etterhvert.

4 kommentarer:

  1. Litt dumt spørsmål, men er det mølle på saltimer? altså, som på en spinning?

    Veldig flink snuppa mi :-)

    SvarSlett
  2. Ingen spørsmål er dumme. Det er ingen egen sal med tredemøller. Vi bruker de møllene som er ute på fellesområdet. men disse blir reservert for oss til mølletimen. Blir bare plass til 10. Men det er jo bare bra for da får vi god oppfølging vi som er med.

    SvarSlett
  3. Heisan:)
    en liten hilsen fra meg. Virker som du er godt i gang med treningen.
    Intervaller er og blir slitsomme, men veldig effektive da!!!

    :) Sassa

    SvarSlett
  4. Jeg vil ha både mølletime og sånn viggo trener.

    Det gikk jo fryktelig fort da, skal se det betaler seg neste gang du stikker i vei med nummer på brystet :-)

    (kan ikke huske sist jeg intervallet, engang tidlig i september kanskje)

    SvarSlett