søndag 7. november 2010

7 km på Eggemoen

Eggemoen i høstskumring


Hmmm...hvor lang er en langtur? 

Da jeg starta å jogge var alt over 3 km  ganske langt ;) For ihuga løpere er det ikke langtur før man har passert ett par mil.  Jeg tror jeg setter min grense på 8 km... sånn inntil videre:)

 I dag var dagen hvor jeg hadde planer om en virkelig langtur (i min målestokk). Ca 13 km sto på programmet. Jeg har ikke løpt 13 km siden glansdagene mine på ungdsomsskolen og så for meg 13 rolige km med rekreasjonsjogging rundt Damtjern og Storflåtan. Tenk å få gjort det en gang før snøen kom. I stedet ble det en langsom morgen med rydding og sløving ,før jeg endret på planen, og endte opp med 7 km på Eggemoen i stedet.

Det ble ett merklig Garminsammendrag...dere får se bort fra den rette linja fra Eggemoen og hjem som jeg ikke helt aner hvorfor ble med...  -og se på split-tidene i stedet for snittfarta for den ble helt feil:)

Men, kortere løyper gir større krav til tempo. Roligtempo for meg ligger på 8 min pr km. Da er pulsen på skravle-nivå. Mellomtempo er på 6:30-7:00. da innbyr ikke pulsen til annet enn knappe setninger.  I dag lå jeg på mellomtempo.

Jeg tenkte jeg skulle teste tempo og lengde før jeg evt slenger meg med på fellesjogg med hyttplanfolka. De har fellestreninger på tirsdager og torsdager. Det roligste tempo der er 6:30-7:00 og med en runde på 11 km...vel...konklusjonen min er at jeg er ikke der ennå... enten er runden for lang eller farta for høy...:) Kanskje jeg må lage en egen pulje med 8-tempo..blir sannsynligvis helt alene, men jeg kan jo prate hyggelig med meg selv jeg ;)

1 kommentar:

  1. Artig at langtur grensa flytter på seg. Jeg husker også at den lå like over 3km engang - og jeg var stolt og utslitt etter å ha pint meg igjennom 5.
    - idag regner jeg alt over 10km som langtur :-)

    Håper helga var god!

    SvarSlett