mandag 2. august 2010

5 km på Helgelandsmoen

Første løpeturen i august er unnagjort. Det ble 5 km på Helgelandsmoen sammen med venninne-Hege. Hege er hun spreke venninna som løp på omtrent 5 min pr km på Moveløpet tidligere i år. Heldigvis er hun ganske grei i tilegg til å være sprek..-og dessuten har jeg også blitt litt sprekere...så det gikk helt fint hele runden i dag. Forrige gang vi jogga Helgelandsmoerunden gikk jeg 1/3 av løypa.

5 kilometern på Helgelandsmoen kjennes bittelitt tyngre enn Eggemoen. Den er bittelitt mer kupert. Jeg trenger mer bakketrening så de småbakkene har jeg godt av:)

Tiden i dag ble 32.35, snittpuls ca 160-163.

Jeg har litt astmapuls under oppvarmingen..noen flere som sliter med det og gjør noe med det? Det går greit når jeg har blitt skikkelig varm, men de første 15 minuttene kan være slitsomme. Utpusten er ikke god. Jeg vil gjerne ha tips og råd i forhold til dette.

2 kommentarer:

  1. Skal være med på Hytteplantesten. Om du ser meg så si hei da. Hadde vært hyggelig å treffe deg. Regner med at det blir skjørt på meg.

    SvarSlett
  2. Oj, det hadde vært superhyggelig å treffe deg camilla. flere i løpeskjørt er bare supert. men, jeg har bestemt meg for å drøpe mosjonsløp frem til leggene kjennes helt bra igjen:) Masse lykke til i dag. Varme klemmer herfra.

    SvarSlett