lørdag 28. august 2010

Vått!

Det er vått om dagen. Sola klarer å bryte gjennom i uhyre korte perioder før skyene jager seg foran igjen. regntunge skyer.

På torsdag syklet jeg opp til Jonsetangen med elever. Ca 7 km med motbakker. Egentlig skulle vi sover over, men med mengder vått fra oven ble unger og telt så gjennomvåte at vi måtte avlyse turen og sykle hjem igjen. Jaja..Litt trim ble det oppover i allefall. Bortsett fa syklinga har det bare vært gåturer ellers denne uka. det har vært travelt med å planlegge nytt kjøkken, besøke ikea, jogg og litt mer jobb. Beina var støle etter nedoverløpinga forrige søndag.





På fredag kom klokka mi og jeg har også investert i nye sko. Nike Zoom Vomero+ 5. Jeg er spent på disse, men de kjennes gode ut på foten. Mye demping, men det er sikkert bra på asfalten:) Jeg likte asics nimbus også, men ja..endte altså opp med denne.




Ellers har jeg vært på skattejakt i skogen i dag. Det beste med høsten er soppsankinga.Det ble både gul trompetkantarell, piggsopp, kremler, steinsopp og furumatriske. & liter sopp av ypperste klasse. Nå er alt forvellet og redusert til stusslige 1.5 liter:) Noen sopper gjør seg forøvrig best som foto-objekter.


        

2 kommentarer:

  1. Synd du måte avlyse turen, men ei god økt fikk du visst allikevel!

    Klokke og nye sko, alt for treniga;)

    Så herlig med sopp! Jeg tør ikke plukke, vet ikke hva som er hva..

    SvarSlett
  2. Kristin..sopp er gøy..du trenger ikke kunne så veldig mye for å lære deg de viktigste matsoppene.

    http://www.vg.no/mat-og-drikke/artikkel.php?artid=529267

    Denne boka her er veldig god, Viser gode bilder og hva slags sopp som de spislige kan forveksles med:)

    SvarSlett