torsdag 26. august 2010

Gøteborgsvarvet 2011


Gøteborgsvarvet, 21 mai, 2011. Her kommer jeg. 

Etter å ha lest om Gøteborgsvarvet ulike plasser har det  kriblet i kroppen etter lyst til å være med. hvordan skal jeg innynde meg hos Hytteplan tenkte jeg. Det hørtes så hyggelig og morsomt og trygt ut å være med en hel gjeng. Facebookgruppa til hytteplan la ut en link om å være med.  Jeg spurta bort til mailen for å høre om det kunne bli plass til meg på laget. Eller spurta bort til mailen.....jeg satt jo allerede ved pc'en..men jeg brukte ikke tid på å bestemme meg i allefall.

Og gjett hvem som fikk en lett blanding av gledesrus, angst og forventning da det kom positivt svar. Jeg blir fellespåmeldt sammen med 36 andre løpere fra Ringerike. Buss til Gøteborg, to netter, hyggelige middager, løp og feiring og buss hjem på søndag.

Mitt første halvmaraton. Tanken på det skal nok holde løpemotivasjonen oppe gjennom vinteren. Alle tips og triks og råd for å forberede noe slikt tas i mot med takk:) Hmm..og hva skal jeg tippe som tid for meg selv..2.5 time eller noe slikt? :) Vil nok ta sin tid tenker jeg:)

Før den tid..faktisk allerede om en times tid, skal jeg sykle inn til Jonsetangen. Alle elevene på 9. trinn skal på overnattingstur. I natt har jeg våknet annenhvertime av regnet som har høljet ned og kjent på følelsen så jeg knapt har klart å sove igjen. Vått vær er ikke det jeg drømmer mest om med 60 elever på telttur. men, vi har verdens beste elever, så dette blir nok mest gøy. Dessuten har været roet seg nå. Kanskje det blir verst for rumpa mi som knapt har sitti på ett sykkelsete i sommer :)

7 kommentarer:

  1. Gøteborg har jeg også lyst til, blir litt mer fest med 50000+ deltakere,
    - får se om jeg overlever Oslo først :-)

    SvarSlett
  2. Så flott - gled deg! Det er kjempemotiverende å løpe sammen med så mange - du kommer til å føle deg flink uansett - masse stemning, levende musikk på alle gatehjørner osv. osv.. Gøteborgsvarvet er et veldig bra arrangement.

    Og så er det kjekt å ha et skikkelig mål å trene fram mot!

    SvarSlett
  3. Så gøy!! Jeg er også påmeldt, men er meldt på privat sammen med en venninne.

    SvarSlett
  4. Moro! Det er jo verden største halvmaraton, nyt folkehavet:-) 17. maitog, uten bunad!

    SvarSlett
  5. Så bra!! Göteborgsvarvet er et meget godt valg hvis en først skal løpe halvmaraton. Dette på grunn av 35000 (eller har de økt til 50' i følge Ingalill??) deltakere og et fantastisk motiverende publikum underveis! Jeg løp det 3 ganger før jeg kom under 2 timer (Vi snakker 1990-tallet) så har kanskje noen tips ;-)

    SvarSlett
  6. Trenger alt jeg kan få av tips jeg Maria...før og undervveis og prkatiske ting og å legge opp trening..og..ja..alt...målet mitt er egentlig ikke noe annet enn å komme i mål uten følelsen av å dø..tiden er jeg ikke så nøye på...blir sikkert ca en time lengre tid enn deg... hehe

    SvarSlett