søndag 22. august 2010

Opp Kleiva-Kongens utsikt og ned Dronningveien og ukas oppsummering


I  dag tikket det inn melding fra Guri som lurte på om jeg ville være med å gå ut til Kongens utsikt. perfekt tenkte jeg. Motbakketurene mine har det blitt dårlig med. Jeg skulle jo gjennomføre 4 stk i løpet av August. Jeg har bare hatt en. Vi avtalte at jeg skulle gå opp Kleiva og møte henne på toppen. Kleiva er ikke mer enn 2 km lang, men har en høydeforskjell på 400 m.  Som vanlig var jeg seint ute. Skulle jeg rekke Guri på toppen til avtalt tid måtte jeg gå på. 23 min hadde jeg på meg. Jeg brukte 24.47. Så fort har jeg aldri gått opp kleiva før. Men..altså...før...da har jeg bare gått den for kosens skyld. Plukket bringebær, lest på skilt, kastet stein i lykkepotten og skravlet med de andre.

Guri hadde med seg Wenche (5 mnd) i en Mai-tei (skrives det slik) og fikk en ekstra trening ut til kongens utsikt med 7 kg på magen. Været var strålende. utsikten vakker....men hvor kom alle danskene fra?

Tilbake til parkeringen på toppen fant jeg ut at jeg ville jogge Dronningveien ned igjen. Guri tok sekken og målte avstanden til 4.4 km. Jeg brukte 27 min ned. Det var mer enn jeg hadde trodd. Beina merket nedoverbakkene og asfalten, men ikke verre enn at de kjennes greie ut fremdeles.

Og jeg har bestilt meg garmin forerunner 305. Jeg hadde kanskje mer lyst på den nyeste utgaven 310, men prisforskjellen var såpass stor at jeg endte opp med gamle-modellen. Da kan jeg heller kjøpe meg ett par ekstra sko...eller ganske mange flasker vin :D

Bilder fra Kleiva. Sjekk den utsikten.

    


Ukas oppsummering

Ukas pluss

  • Jeg har gjennomført 3 svetteøkter med nød og neppe. tors. lørdag og søndag

  • Ny pers på 5 km på Eggemoen og veldig fornøyd med under 25 min på å gå opp Kleiva.

  • Helsefarmprosjektet funker, vekta går nedover

  • Det var hyggelig å være på jobb igjen etter lang ferie.

  • Jeg har fått fikset bilbelte på bilen min.

  • Jeg har bestilt meg pulsklokke med gps og gleder meg til å teste den ut.

Ukas minus

  • Jeg var sløv på starten av uka så all treninga kom på slutten

  • Pulsbeltet mitt streika

  • Torsdagstreninga var fæl.

  • Det er hardt å stå opp om morran og plutselig ha mye mindre tid til alt jeg skulle ha gjort:)

  • Helsefarm fungerer ikke like godt i helgen

Jeg har igjen en uke av august. Det står igjen 2 bakketurer og en runde på ei mil for å nå målet. Jeg skal se om jeg får det til, men tror kanskje en av de tre må ut. Jeg har ikke ferie lenger :)

7 kommentarer:

  1. Grattis med ny garmin - treningen blir aldri den samme igjen, og 305 er like bra som 310 (mener jeg).

    SvarSlett
  2. Vi hadde en strålende tur med dere :)
    Mei Taien funket perfekt, været var på vår side og løypa var veldig grei å starte med når jeg har med Wenche :) Akkurat passe lang, og sammen med hyggelig selskap var det en flott tur :D

    SvarSlett
  3. Ooh, den oppoverbakken hørtes bratt ut! God trening!

    Jeg er helt sikker på at du kommer til å bli kjempefornøyd med 305 - jeg tror også den er mer enn bra nok for vanlig behov. Gled deg!

    SvarSlett
  4. 305 er like bra, bare ikke vanntett. Du klarer målet!!! Kan du ikke kombinere? Eventuelt gå samme bakken to ganger etterhverandre:-D jeg heier på deg!!!

    SvarSlett
  5. Hei Marit.
    Så flink du er, du inspirerer meg- TAKK!
    Har du behov for motbakkekompis er jeg med:-)
    klem

    SvarSlett
  6. Linn..så bra...kan du til helgen?

    SvarSlett