søndag 15. august 2010

om jeg legger godvilja til....

ja, da har jeg nådd ukas mål...om jeg derimot er litt mer kritisk så spørs det vel:) Heldigvis er ikke jeg av det kritiske slaget så da sier vi at jeg har nådd ukas mål...

Først ble det den der mila..joa..bare 8.5 hvor jeg løp..men siden jeg gikk 1.5 så har jeg gjennomført ei mil?? ja!!? det ble ei mil. Det godskrives mila-konto'n

Så var det to massaasjeøkter. En på mandag og en på torsdag. Beina ble knadd og det gjorde så vondt at svetten rant. Muskla fikk seg en real omgang. Altså svetteøkter og hardt muskelarbeid... Ja!!! ?? Fikk beskjed om å ta det med ro påfølgende dager..bare gå og tøye ut. Det gjorde jeg.

Også på fredag løp jeg opp og ned trapper med tunglasta esker..det kan være alternativ trening. Det samme har jeg gjort i dag. De samme eskene også.

På lørdag var det sopptur i Kjekstadmarka. Det var en lang motbakke der også...-motbakketrening om jeg legger velviljen til...jeg husker jeg ble svett og varm altså...Dessuten var jeg på fjordfestival på kvelden.. vi hoppet opp og ned til musikken og syklet frem og tilbake. ...-Ikke nok med det. Venneparet jeg besøkte bodde langt oppi en bakke. Den bakken ble enda mye lengre siden jeg presterte å sykle forbi huset og fortsette bakken 1 km til.. Dessuten syklet jeg på lånt sykkel med alt for høyt sete slik at jeg måtte vrikke ekstra på rumpa for å klare å tråkke rundt...Etter feilsykling opp alle bakkene var jeg såpass svett at jeg måtte i dusjen..Blir godkjent som alternativ trening dette vel? :)

I dag har jeg jogga igjen...kortrunden i nærområdet. Ett halvt minutt kjappere enn forrige gang.

I morgen er 7 uker sommerferie slutt. Det er ikke så ille å begynne å jobbe igjen. Det som er ille er at sommeren er på hell. Det er mørkere på kveldene og snart må vi kle på oss en haug med klær igjen....sukk... 


ukas pluss...
  • jeg legger velvilje til slik at delmålene mine kommer i boks
  • jeg har hatt en superhyggelig uke med mye sosialt
  • massasje har hjulpet leggene mine
  • jeg har perset kortrunden og jeg merker virkelig at fomen har kommet seg.
  • sykling er fint selv om jeg sykler feil


ukas minus
  • kanskje jeg har for mye godvilje og lurer meg selv
  • kjenner jeg fortsatt må være forsiktig med leggen, den murrer
  • fikk ikke gjort alt jeg hadde planer om å få gjort

5 kommentarer:

  1. Jeg synes du er fink jeg Marit :)
    Det er tross alt slutt på ferien, så viktig og ikke ta helt av nå på slutten...
    Dessuten synes jeg- etter og ha lest sammendraget- at du ABSOLUTT har nådd målene dine og at øktene som er utført er gjort med stil ;)
    Stå på- jeg håper jeg får blitt med på en løpetur snart :)

    SvarSlett
  2. Du har en slik god rutine på oppsummering av uka, mål og delmål, dette opplegget må jeg bare kopiere! Venter en ny treningsdagbok i posten nå (blogger den når den kommer) og der skal det føres inn akkurat slik som du gjør!

    Esker..?

    SvarSlett
  3. Kristin..jeg har en hobby til..som kortlager og scrapper..i helgen tok meg med meg en haug butikkvarer fra papirplaneten (scrappebutikk) til ett treff med 30 gale scrappedamer...mye bæring av papirer og stempler og den slags.

    SvarSlett
  4. Aha..lyder ikke ukjent;)

    Sjekk min andre blogg http://gonecountryliving.blogspot.com
    Det var tider da jeg var hjemmeværende og hadde tid til alt..

    SvarSlett
  5. Godvilje i massevis MÅ TIL.
    For eksempel er det fantastisk løpevær her idag, overskyet, lett vind og tvers igjennom behagelig, men jeg som har vært på fest i fjell og dal (uten å gå i bakker), kan vel ikke forventes å kaste på meg joggesko??,
    - med godviljen på latskapens side er svaret:- Nei, selvfølgelig ikke lille venn, sofakos mens giftstoffer forlater kroppen er garantert! hva du trenger.
    See?? Hva skulle man gjort uten godviljen ? :_)

    SvarSlett