lørdag 7. august 2010

Stedjeåsen i Sogndal


Kari og ego strekker ut ved utsiktpunktet på Stedjeåsen

Jeg har vært i Sogndal mange ganger. Alle gangene tidligere har det vært for å holde kurs og dagene har gått i ett. Denne gangen ble det heldigvis tid til å gå en tur også. Siden tiden var litt begrenset endte vi opp med å gå Stedjeåsen som en en lokal topp på ca 618 moh. Vi begynte på 100 moh og det gikk jevnt oppover. Det tok en drøy time for å komme på toppen. Pulsen var omtrent som på en vanlig løpetur. På vei ned igjen gikk vi bort til ett utsiktspunkt og fikk god sikt over fjordarmen og ned mot Sogndal. Vakkert.

Jeg trenger motbakketrening. Det er helt sikkert. Det svei i leggene. Halve turen lånte jeg staver og det avlastet leggene godt. Totalt brukt vi ca 2.5 time på turen inkludert utsiktspause. Pulsklokka viste 922 kcal brent:)

Hytteplantesten går også i dag. Uten meg. Jeg stoler ikke på leggen ennå. Jeg veit jeg blir gira av startnummer på brystet og tar i mer enn det kanskje leggen vil like. -Med Hankern friskt i minne vil jeg ikke risikere å måtte være løpefri en mnd igjen.  Sorry Camilla. Selv om jeg har lyst til å se deg i løpeskjørt blir det ikke noe test på meg. Kanskje jeg får komme opp å heie litt på deg:) Men altså..jeg har ikke gitt opp hytteplanmila..og det er dysleksiløp 22 august.....selv om jeg står over i dag, så har jeg ikke gitt opp mosjonsløpene altså:)

2 kommentarer:

  1. Om folk visste - at pulsen er like høy på en slik tur som ved løping! Eller at Power Walk også gir like høy puls! Du må ikke være "løpe-typen" for å drive cardio.

    SvarSlett
  2. Motbakke er supertungt men skikkelig deilig egentlig. Skjønner at du stod over i dag. Er jo viktig å tenke fremover, og ikke bare på dagen i dag. Det kommer mange andre muligheter (til å se meg i skjørt... hahahaha). Tenkte jeg skulle ha en på mitt nivå som jeg kunne fighte med under veis, litt moro å ha noen på samme nivå. Blir fort ensomt i baktroppen :-)

    SvarSlett