mandag 9. august 2010

Mila, helsefarm og massasje

Jeg skulle jogge mila i dag. De første 3 km er som alltid tunge...så gikk det bedre og bedre og jeg økte farta og så for meg at jeg kunne klare å komme inn på 1 t og 10 min. På 8.5 km var jeg helt tom. Null energi igjen i beina. De ble slepbare og ikke joggbare. Så da ble det 1.5 km med blåbærplukking og bringebærplukking. Utrolig nok kom jeg inn til samme tid som sist, så det er tydelig at jeg gasset på mer underveis:) Gjelder bare å la det holde frem til mål kanskje? jaja...



Det er vel ingen nyhet at jeg har sliti med legger heller. Jeg fikk Elin muskelterapaut til å massere (les mishandle) dem i kveld. De var verre enn jeg hadde trodd. Fyttikatta. Stiv som en stokk er ett helt betegnende utrykk. Nå skal jeg ta det med ro i morgen og bare tøye og strekke..Jeg er helt sikker på at å ta det med ro betyr at jeg ikke kan gjøre husarbeid heller?  hehe:) Ny mishandlig er avtalt på torsdag.

Ellers har jeg begynt med helsefarmprosjekt igjen. Nå skal vekta nedover. Alt som puttes i kjeften blir ført opp. 1600 kcal om dagen får duge. Vektklubben til Grethe Roede har ett fiffig og helt gratis utregningsprogram så det er bare å føre inn maten der. Hun er til og med raus med kosemerker..tenk deg det da..kosemerker...det kan jeg f.eks veksle inn i vin :)

9 kommentarer:

  1. Bra jobba. Neste gang så holder du helt inn :)

    SvarSlett
  2. Hmm..utregningsprogram, det har jeg savnet på norsk, amerikanske er ikke tilpasset norske forhold. (har litt mye "junk in the trunk" jeg også ser du..skulle gjerne bli av med litt, ingen vei utenom å telle.)

    SvarSlett
  3. Jeg begynte på GR for meg selv i går. Målet er 5 kg ned. Loggfører alt. Håper jeg holder ut. Hvis du er flink så skal jeg også være det;-)

    SvarSlett
  4. Fine dlmål for August forresten :-)

    SvarSlett
  5. Audun..jeg klarer mila, men ikke med den farta jeg la opp til tror jeg:)

    Kristin...de har veldig mange norske matvarer der..jeg skulle føre opp en pai i går og den var inne på lista som en stk og ikke bare i gram:)

    Camilla...utrolig kjedelig å telle alt...men det fungerer....vi får krysse fingre fos oss selv:)Jeg så forresten både bilder og video av deg fra hytteplantesten.

    SvarSlett
  6. Skal tenke på deg neste gang jeg putter noe i munnen :)) jeg blir inspirert av sånne som deg!

    SvarSlett
  7. Bilder? hvor da? Kcal telling er dritt, men det hjelper.

    SvarSlett
  8. Fuck.. ikke meningen å banne men jeg HATER de filmgreiene. Arg. Tror jeg må revurdere de 5 kiloene jeg trodde var nødvendig. Ser ut som det blir et langvarig prosjekt. hihihi

    SvarSlett
  9. Skjønner deg så godt camilla...jeg hata stort da jeg så bilder av meg selv på løp...ander er ikke lekre de heller..så innbitte og røde i toppen...

    veit det er en dårlig trøst, men vi er mest kritiske til oss selv...du så ikke verre ut enn de andre innbitte :)

    Kristin..jeg tror det finnes bedre forbilder enn meg altså..men er jo fint å støtte hverandre og juble litt når vi er flinke:)Derfor det er fint med blogg..vi kan følge med litt hos hverandre og bare det å vite at noen følger med er motiverende:)

    SvarSlett